افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر زیاد نباید معطل گزارش‌ها ماند و باید به عملکرد میدانی مسئولین توجه کرد.

دکتر میرمحمدی در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تفت که صبح پنجشنبه 2 مرداد با حضور امام جمعه و برخی از مسئولین شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مسئولین باید حضوری فعال و میدانی در حوزه های مرتبط با فعالیت خود داشته باشند و همه نواقص موجود را ببینند و نسبت به شرایط مجموعه ای که در ان هستند، برای رفع این معضلات تلاش کنند.

وی افزود: مسئول هر مجموعه باید شناخت خوبی نسبت به آن مجموعه و افراد شاغل در آن داشته باشد و با احاطه خوب بر معروف ها و منکرهای مجموعه خود، اولا نسبت به تقویت معروف که از نظر اسلام نیز اولویت دارد و سپس نسبت به اصلاح منکرات اقدام کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به نقش روابط عمومی های سازمان ها در این بحث، ادامه داد: باید انتظارات خود را به صورت شفاف برای روابط عمومی و بدنه رسانه ای مجموعه و سازمان خود مشخص کنید و از این واحد انتظار فعالیت رسانه ای خوب در این محور را داشته باشید و مطالبه کنید.

وی با اشاره به نگاه اشتباه بسیاری از دغدغه‌مندان به منکرات، گفت: یکی از مشکلات ما این است که منکرات را می بینیم و فکر می کنیم حجم آنها بسیار بیشتر از معروف و خوبی‌هاست در حالی که باید اول از همه معروف را ببینیم و نسبت به تقویت آن اقدام کنیم.

دکتر میرمحمدی با اشاره به این موضوع که طبق قانون، برنامه توسعه امر به معروف و نهی از منکر به خود سازمان ها سپرده شده است، بیان داشت: باید معروف را احیا کنیم و به اجرای ان در جامعه کمک کنیم که همین موضوع باعث ترویج آن نیز می شود و خواه ناخواه باعث کمک به از بین رفتن منکر نیز می کنیم.

وی با بیان این نکته که منکرات ساختار شهر را خراب می کنند، تصریح کرد: تا بحث منکر پیش می آید سریعا به فکر بی حجابی می افتیم، اما باید روی مسائلی مانند سدمعبرها، رانندگی های پرخطر، ساخت و سازهای غیرمجاز و بسیاری دیگر از منکرات، حتی ماسک نزدن در ایام شیوع بیماری کرونا نیز حساسیت به خرج دهیم.

دکتر سید جلیل میرمحمدی با اشاره به این موضوع که نباید به کار مهمی مانند امر به معروف و نهی از منکر نگاه گزارشی داشت، گفت: نباید به این واجب الهی به دید یک کار اجرایی نگاه کنیم، بلکه زمانی می توان حق آن را به جا آورد که مثل نماز و روزه و دیگر عبادات به آن نگاهی اعتقادی و دلی داشته باشیم.

تصاویر مربوط به خبر

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.