افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه-ایران، گفت: برای ارتقای روابط دوجانبه ضروری است، نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هرچه سریعتر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وبستر کوتیوانی شامو رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه-جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه27 اردیبهشت ماه با سیدجلیل میرمحمدی میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

میرمحمدی میبدی در ابتدای این دیدار با اشاره به مواضع مشترک دو کشور در مجامع و سازمان های بین المللی گفت: تداوم ارتباطات سیاسی و پارلمانی بین جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و زیمبابوه می‌تواند به تقویت و تحکیم مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و پزشکی فیمابین منجر گردد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های ارزشمندی در زمینه بهداشت و درمان دارد، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه علوم پزشکی از جمله در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، پزشکی هسته‌ای و مبارزه با ویروس کرونا، آمادگی داریم تجارب خود را در اختیار زیمبابوه قرار دهیم.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری افزود: فرصت حضور دانشجویان زیمبابوه برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ایران وجود دارد.

میرمحمدی میبدی همچنین اظهار کرد: برای ارتقای روابط دوجانبه ضروری است، نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هرچه سریعتر برگزار شود.

کوتیوانی شامو: آمادگی زیمبابوه برای حضور شرکت‌های پزشکی خصوصی ایرانی در این کشور

وبستر کوتیوانی شامو در ابتدای این دیدار با قدردانی از مواضع جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران در حمایت از کشورهای مستقل جهان، گفت: امیدواریم روابط دو کشور به ویژه در عرصه های اقتصادی، سیاسی و پزشکی بیش از پیش ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ناعادلانه علیه زیمبابوه در سالیان اخیر زیرساخت‌های این کشور را دچار اختلال کرده است، افزود: بایستی با توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح مناسبات و تحکیم ارتباطات فیمابین بهره برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه – جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران با اعلام نیاز زیمبابوه به پزشکان متخصص، گفت: ضروری است از تجارب جمهوری‌‌‌ اسلامی ایران که در حوزه های پزشکی پیشرفت‌های خوبی دارد بهره برداری کنیم، البته ارتباط مناسبی بین وزارتخانه های بهداشت و درمان دو کشور در سال های اخیر ایجاد شده است.

وبستر کوتیوانی شامو تصریح کردیم: آمادگی داریم تا زمینه های حضور شرکت‌های پزشکی بخش خصوصی ایرانی در زیمبابوه را فراهم کنیم تا از تجارب آنها در این حوزه استفاده شود./

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.