افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

در جریان دیدار دکتر احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از ساختمان قبلی بیمارستان شهید دکتر رهنمون و در حال ساخت، بعنوان بیمارستان بحران، در جریان روند آماده سازی آن قرار گرفت.

در جریان این دیدار که با حضور دکتر میرجلیلی رئیس دانشگاه، دکتر نوری معاون درمان و دکتر میرمحمدی استاد دانشگاه و نماینده منتخب مردم تفت و میبد انجام گردید، درباره تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان بحران بحث و تبادل نظر شد.

دکتر میرمحمدی ساخت بیمارستان بحران در یزد را ضروری دانست و اظهار داشت: ساخت بیمارستان بحران برای اولین بار در کشور در یزد کلید خورده است و قرار است با تکمیل و نوسازی ساختمان قدیمی بیمارستان رهنمون این مهم به وقوع بپیوندد.
نماینده منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با نوسازی و تجهیز ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستان اصلی اضافه خواهد شد که می تواند بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق، نورولوژی و اطفال را داشته باشد و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار گیرد.
وی گفت: این بیمارستان پس از تکمیل، دارای ۱۲۰ تخت عادی، ۲۰ تخت ICU و ۱۵ تخت NICU و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد خواهد بود که اورژانس، سی تی اسکن و رادیولوژی مجزا هم خواهد داشت.

دکتر میرمحمدی با اشاره به این که تاکنون تمامی ساختار تاسیساتی این ساختمان را تعویض و نوسازی کرده ایم افزود: برای تکمیل و تجهیز نهایی بیمارستان بحران، نیاز به ۸ میلیارد تومان منابع مالی داریم که امیدواریم بخشی از آن توسط استانداری، بخشی توسط دولت، بخشی توسط خیرین و بخش دیگری هم از دفتر مقام معظم رهبری تأمین گردد.

دکتر محمد رضا میرجلیلی رئیس دانشگاه، ضمن تقدیر از همکاری نماینده منتخب مردم تفت و میبد در ساخت بیمارستان بحران اظهار داشت: چنانچه منابع مالی مورد نیاز که حدود ۸ میلیارد تومان برآورد شده است تأمین و به موقع پرداخت گردد، میتوانیم ظرف مدت ۳ ماه آنرا آماده و در پاییز در صورت شیوع مجدد کرونا، بکار گیریم.

دکتر محمد حسین دهقانی رئیس بیمارستان نیز در جریان این دیدار گفت: حُسن مهم ساخت بیمارستان بحران در این مکان، منفک بودن آن از ساختمان اصلی است در عین حالیکه همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن می توان خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به آن ارائه کرد.

شایان ذکر است ساخت بیمارستان بحران کمک میکند تا دیگر بیمارستان ها بتوانند در زمان بروز هرگونه بحران طبیعی، به خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود پرداخته و از تعطیلی بخش های مهم آنها جلوگیری گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.