افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

میرمحمدی گفت: در هر شاخص بهداشتی که بخواهیم مقایسه کنیم با قبل از انقلاب، ما جلوتریم و بعضا رشد هزار تا دو هزار برابری نسبت به قبل داریم.

سید جلیل میرمحمدی نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان گفت: البته به طور کلی باید بگویم که اصلا مقایسه وضعیت قبل از انقلاب با وضعیت بعد از انقلاب نمی تواند اقدام درستی باشد چرا که قبل از انقلاب، در این کشور رژیمی سر کار بود که به تمام معنا مزدود بیگانه بود و تمام تصمیمات کشور را آمریکا و انگلیس برای کشور می گرفتند؛ لذا چنین نظام وابسته‌ای با نظام کنونی که شعار اصلی‌اش نه شرقی نه غربی است قابل قیاس نیست.

وی افزود: طی بیش از چهار دهه‌ی گذشته، دشمنان ما توطئه‌های متعددی را علیه مردم ایران طراحی کردند که هر کدام از این توطئه‌ها اگر علیه هر نظامی صورت می‌گرفت آن نظام ساقط می‌شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لذا اینکه بخواهیم چنین نظامی را با یک نظام سر تا پا وابسته به غرب و آمریکا، مقایسه کنیم اصلا نمی‌تواند مقایسه منصفانه‌ای باشد اما با این وجود ما در چنین شرایطی هم پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌ایم که اصلا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

میرمحمدی با بیان اینکه در حوزه سلامت دستاوردهایی که امروز داریم قبل از انقلاب وجود نداشت، اظهار داشت: ما در دوران قبل از انقلاب از نظر دسترسی و درصد پوشش مردم در خدمات بهداشتی حتی در کلان شهرها هم مشکل داشتیم اما امروز در همه‌ی روستاهای بالای 600 نفر خانه بهداشت و پزشک و حتی بعضا دندان‌پزشک داریم یا مثلا پزشک خانواده داریم که حتی به روستاهای با جمعیت 20 خانوار هم خدمات‌رسانی می‌کند.

وی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب ایران برای اینکه بتواند دستاوردهای پزشکی‌اش را افزایش دهد مجبور بود از پزشک‌های هندی و تایلندی استفاده کند اما امروز در بسیاری از شهرستان‌های ما در همین استان یزد متخصص‌های گوناگون وجود دارند.

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال 57 در کل استان یزد فقط چهار بیمارستان داشتیم امروز در همه شهرستان‌ها بیمارستان و در روستاها مراکز درمانی شبانه‌روزی داریم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: امروز برای تشخیص انواع و اقسام درمان‌ها در بخش قابل توجهی از شهرستان‌های همین استان یزد تجهیزات لازم را داریم در حالی که قبلا هیچ کدام از این موارد نبود.

وی ادامه داد: امروز در مرکز استان انواع متخصصین و فوق تخصص را داریم که با تعرفه کم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و این‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که هنوز هم تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ دنیا قرار داریم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تأکید کرد: ما جز محدود کشورهای دنیا هستیم که پوشش واکسیناسیون 98 درصدی داریم و به عنوان مثال نزدیک به 15 سال است که حتی یک مورد فلج اطفال در این کشور گزارش نشده است.

میرمحمدی تصریح کرد: در هر شاخص بهداشتی که بخواهیم مقایسه کنیم با قبل از انقلاب، ما جلوتریم و بعضا رشد هزار تا دو هزار برابری نسبت به قبل داریم.

وی یادآور شد: یک روزی مرگ و میر نوزدان در این کشور به قدری زیاد بود که کمتر مادری بود که چندین نوزادش را از دست نداده باشد و مادران زیادی بودند که هنگام زایمان فوت می‌کردند اما امروز شرایط به گونه‌ای است که چندین سال قبل وقتی در طول یک سال هشت نوزاد جان باختند من را به عنوان مسئول دانشگاه علوم پزشکی بازخواست کردند که البته آن هشت نوزاد مربوط به برخی اتباع بیگانه بودند که در منزل زایمان کرده بودند.

میرمحمدی گفت: دسترسی مردم به پزشک و تخت بیمارستانی و دارو و بسیاری از تجهیزات مور نیاز اصلا قابل قیاس با قبل نیست؛ ما امروز در کشور ارزان‌ترین دارو را نسبت به کل دنیا ارائه می‌دهیم یعنی اگر شما داروهایی که در کشور می‌گیرد را هر جای دنیا ببرید 8 برابر قیمت از شما می‌خرند.

وی اظهار داشت: آنچه بیان شد تنها گوشه ای از تفاوت های وضعیت بهداشتی امروز و دیروز ما در ایران است اما این هم معنایش این نیست که امروز ما هیچ مشکلی در حوزه سلامت نداریم؛ بلکه امروز نیز مشکلاتی در این زمینه داریم که باید آن‌ها را مرتفع کنیم به عنوان مثلا توزیع نیروی انسانی متخصص در مناطق محروم آنگونه که باید باشد نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.