افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: بیشترین توجه ما باید به آسیب های روانشناختی کرونا باشد که اصولا بیماران بهبود یافته به آن دچار شده اند.

دکتر میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه آسیب های روانی حاصل شده از بیماری کرونا؛ اظهار داشت: اولین کار ما باید جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا و حفظ سلامت آنها باشد اما ادامه‌دار بودن روند شیوع کرونا نشان می دهد باید نیم‌نگاهی به آسیب های روانی حاصله نیز داشته باشیم.

وی بیان داشت: باید با همکاری همه دستگاه ها «ستاد مدیریت و پیشگیری عوارض روانشناختی کرونا» را راه اندازی کنیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

دکتر میرمحمدی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در آرامش روانی مردم گفت: متاسفانه در همین مدت با این شایعه که تفت تنها شهرستان محل انتقال بیماران کرونایی غیر بومی می باشد، با روح و روان مردم بازی کردند، در حالی که از اساس دروغ بود.

وی با اشاره به این موضوع که حتی برخی از مسئولین تفت هم به این شایعه دامن زدند، تصریح کرد: با یکی از همین افراد یک ساعت در جلسه ای خصوصی صحبت کردم و به وی توضیح کامل دادم که ابتلای مردم به کرونا به واسطه بیمارستان نیست، وگرنه اطراف همه بیمارستان های استان و کشور ناامن بود.

وی با اشاره به آدرس غلط برخی در این موضوع مهم، اظهار داشت: آنچه باعث شیوع بیماری کرونا می شود، تماس های غیر ایمن، تجمعات غیرضروری، رعایت نکردن اصول بهداشتی و مسافرت های چندین هزار نفری انتهای هفته می باشد که بسیار هم خطرناک هستند و کسی به آنها نمی پردازد.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت های مختلفی که می تواند در این دوران در فضای مجازی ایجاد شود، ادامه داد: جدا از فضای مجازی، می توان با چاپ تراکت، بروشور و زدن بیلبورد و بنرهای آموزشی در ورودی و داخل شهر، موضوعات روانشناختی کرونا را برای مردم تبیین کرد.

تصاویر مرتبط با خبر

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.