افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر میرمحمدی گفت: تفت ظرفیت گردشگری بسیار بزرگی است که می تواند فرصت مناسبی نیز برای جذب درآمد باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در جلسه ای با حضور دکتر مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان، نوکار فرماندار و اعضای شورای شهرستان تفت با اشاره به میراث فرهنگی به عنوان هویت فرهنگی، اظهار داشت: میراث فرهنگی به صرف اینکه قلعه یا حمامی تاریخی باشد و کاربری برای آن تعریف نشود، زود هم از بین خواهد رفت در حالی که این میراث فرهنگی باید کاربری داشته باشد تا بتواند ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: در حوزه میراث فرهنگی، مجلس یازدهم نگاه بسیار مثبتی را دارد و از ظرفیت خوبی نیز برای انجام فعالیت مثبت در این محور برخوردار است.

دکتر میرمحمدی با اشاره به جمعیت شناور و غیرساکن تفت، خاطرنشان کرد: تفت ظرفیت گردشگری بسیار بزرگی است که می تواند فرصت مناسبی نیز برای جذب درآمد باشد.

دکتر مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت نامساعد گردشگری در زمان شیوع کرونا گفت: مسائل مختلفی مانند تحریم، در سال گذشته موجب افت کیفیت مسائل مرتبط با گردشگری شد که شیوع کرونا به نوی ضربه بسیار سنگینی به این موضوع زد.

وی با تشکر ویژه از دکترمیرمحمدی به علت توجه به مسائل میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: شهرستان تفت و در کل استان یزد در حوزه میراث فرهنگی بسیار غنی می باشد اما از لحاظ مطالعاتی میراثی از فقیرترین مناطق کشور می باشد و در این حوزه اطلاعات بسیار کمی داریم.

فاطمی گفت: معتقدیم که می توان با در نظر گرفتن توسعه استان به گردشگری نیز کمک کرد و حتی از این محور جذب درآمد اقتصادی خوبی را نیز داشت.

تصاویر مرتبط با خبر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.