افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک فرد ایرانی است که عافیت‌طلب نیست و موفقیت وی نیز در گرو همراهی دولت و مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم اظهار داشت:‌ همه انتقاداتی که مخالفان آقای عین‌اللهی مطرح کردند مربوط به 8 سال گذشته است که طرح تحول سلامت را به صورت خلق‌الساعه اجرا کردند و با اجرای آن طب سنتی را ضایع کرده و بخش خصوصی را بالا آوردند.

وی افزود: دکتر عین‌اللهی شخصیتی است که جهادی عمل کرده و 7 سال از عمرش را برای درمان جانبازان گذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با اشاره به موضوع بیماری کرونا گفت:‌کرونا یک بحث جمعی است و قرار نیست فقط توسط وزیر بهداشت حل شود یک آدم پابکار می‌خواهد که ایران را با خودش همراه کند.

میرمحمدی با اشاره به سوابق ایثارگری وزیر پیشنهادی بهداشت خاطرنشان کرد: ایشان بعد از عملیات والفجر مقدماتی 2 هزار مجروح را به تهران آورد تا در ورزشگاه آزادی کارهای درمانی آنها انجام شود و یک ریال هم حق‌الزحمه از دولت نگرفت.

وی ادامه داد: دکتر عین‌اللهی با توجه به سوابقش می‌تواند در مدیریت وزارت بهداشت و مسأله کرونا تحول ایجاد کند به شرط همراهی دولتمردان.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در ادامه تأکید کرد: از وزیر بهداشت آینده می‌خواهیم برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب را دنبال کند که اگر این کار را بکند قاطعانه از او حمایت خواهیم کرد و اگر دنبال نکند مطالبه خواهیم کرد.

میرمحمدی همچنین با تأکید بر لزوم فعالیت تمام وقت جغرافیایی وزیر، معاونان وی و رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها تصریح کرد: اگر می‌خواهید مسأله تعارض منافع حل شود این موضوع را حل کنید.

وی با بیان اینکه 20 سال است دکتر عین‌اللهی را می‌شناسم گفت:‌ایشان نسبت به مناطق محروم دغدغه دارد و توسعه رشته‌ها و دانشکده‌های پزشکی در زمان مسؤولیت وی انجام شده و باید توجه داشته باشیم که پاشنه آشیل کمبود پزشک، عدم توزیع مناسب نیروی انسانی و عدم بومی‌گزینی است.

وی در پایان تأکید کرد: آقای عین‌اللهی یک فرد میدانی است که عافیت‌طلب نیست و موفقیت وی نیز در گرو همراهی دولت و مجلس است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.