افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

تا آنجا که در گفتگوها و جلسات مختلف با مقامات ارشد استان متوجه شدم، تقریبا اکثرا موافق ایجاد چنین محدودیتی هستند و جالب آنکه مطابق با نظرسنجی صورت گرفته از سوی جهاد دانشگاهی، حدود ۹۰ درصد مردم موافق قرنطینه مناطق با شیوع بالا هستند.

اما مشکل آنجاست که به علت استقرار نظام متمرکز اداری در کشور چنین تصمیماتی در اختیار پایتخت نشینان قرار گرفته و مع‌الاسف همانطور که تمام مردم ایران دیدند و شنیدند رییس قوه مجریه، مخالف اصلی قرنطینه‌سازی شهرهاست و او صراحتا استان‌ها و استانداران را در این موضوع مسلوب الاختیار نموده است و به همین دلیل عملا محدودیت رفت و آمد و حتی سفرهای بین شهری اعمال نشده است.

حال آنکه امروز بسیاری کشورهای درگیر با این ویروس سیاست قرنطینه‌سازی و محدودیت آمد و شد را اعمال کرده‌اند و برخی نیز با همین ابتکار در مدیریت و کنترل شیوع موفق بوده‌اند.

آنچه مسلم است میزان شیوع افسارگسیخته فعلی، فشار شدیدی بر سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد خواهد کرد و استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این روند باعث افزایش چشمگیر ناقلین در بازه زمانی کوتاه و رشد فزاینده آمار مرگ و میرها خواهد شد.

به نظر می‌رسد استاندار و سایر مقامات ارشد استان با همراهی نمایندگان فعلی بایستی تلاش وسیعی در جهت متقاعد ساختن مرکزنشینان برای محدودیت تردد را آغاز کنند و این سیاست را هرچه سریع‌تر عملیاتی سازند.

تا جایی که اخبار را مرور می‌کردم مقامات خوزستان علیرغم سخنان اخیر آقای روحانی این محدودیتها را ایجاد کرده‌اند؛ امیدوارم مقامات استان یزد هم تا دیرنشده بتوانند حداقل محدودیت رفت و آمد در تمام ورودی‌های استان را اعمال کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.