افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

 دکتر میرمحمدی در وبینار شورای معادن استان شرکت کرد.


نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در نشست مجازی شورای معادن با حضور دکتر طالبی استاندار یزد، مهندس صباغیان نماینده مجلس و مسئولین ذیربط که جهت بررسی مسائل و مشکلات معادن استان یزد تشکیل می‌شود، حضور یافت.
یکی از مسائل مطرح شده در این نشست، تعیین تکلیف یکی از معادن شهرستان تفت بود که مهندس نوکار نسبت به حواشی آن توضیحات کامل را ارائه کرد.
دکتر میرمحمدی در مورد این معدن گفت: شاید بالغ بر دوازده جلسه در محورهای مختلف جهت رفع مشکل این معدن برگزار کردیم ولی به نتیجه‌ی مناسبی نرسیدیم.
وی افزود: ما تعداد پنجاه شصت معدن در تفت داریم که اکثرا در دست افراد غیر تفتی هست که دست‌آورد آنها جز خرابی برای مردم روستاها نبوده است.
نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد گفت: روزانه شاید دویست کامیون در حال استخراج از معادن هستند که تعداد زیادی از آنها بارنامه ندارند و رعایت نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: هنوز هم با وجود این همه حاشیه، اصرار بر صدور مجوز هست و بهترین منطقه ما به عنوان گردشگری را برای این کار می‌دهیم.
وی با اشاره به رعایت نکردن حقوق مردم و اجتماع از طرف معادن، گفت: چه دلیلی دارد که کاری کنیم که مردم حتی در سطح درگیری و اعتراض میدانی با این کار برخورد کنند در حالی که هیچ درآمد درستی برای بیت المال هم ندارد.
وی افزود: در جایی که دامداری، کشاورزی و گردشگری باید داشته باشیم می‌آییم به دست صاحبان معادن می‌دهیم که تخریب کنند و مردم را نیز عصبانی و ناراضی کنند.
دکتر میرمحمدی تصریح کرد: در این مورد یک گام محکم برداشته شود تا کمتر از این موجبات آسیب و خسارت به مردم و بیت‌المال و محیط زیست فراهم شود.
وی گفت: وقتی مشکل آب را دلیلی برای عدم مجوز دامداری و کشاورزی عنوان می‌کنیم، چرا باید به معدن‌کار داده شود که تخریب بیشتری صورت بگیرد.
در پی موضع‌گیری دکتر میرمحمدی، مهندس صباغییان نیز با تایید این موضع درخواست رسیدگی ویژه در این‌محور را داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.