افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

رییس مجمع نمایندگان یزد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه به صورت جدی در دستور کارش و دیگر نمایندگان استان قرار دارد، پیگیری خط دوم انتقال آب است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ “سیدجلیل میرمحمدی” در نشست خبری که به صورت برخط برگزار شد با تاکید بر اینکه مسئله خط دوم انتقال آب به استان یزد در اولویت نمایندگان استان قرار دارد، اظهار کرد : حیات مردم یزد که در منطقه گرم و خشک ، کم بارش و کم آب زندگی می کنند به آب وابسته است، زیرا آنها گذشته از آب آشامیدنی، برای ادامه فعالیت های صنعتی و معدنی و کشاورزی نیاز به این ماده حیاتی با ارزش اقتصادی بالا دارند.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آب های شیرین در استان یزد ، حیات مردم این منطقه وابسته به انتقال آب از خارج حوزه داخلی است و در این ارتباط طرح هایی از انتقال آب از سرشاخه های کارون و خلیج فارس در حال بررسی و در دست اجراست.

نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد:موضوع دومی که به جد پیگیر آن است ،احیای وقف است که سرمایه میلیاردی برای استان یزد محسوب می شود و حمایت از صنعت، جذب سرمایه گذاران خارجی برای استان، مدیریت بحث کرونا و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی یزد از دیگر برنامه های کاری اوست.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه استان یزد زیرساخت های لازم برای مقابله با ویروس کرونا را در روزهای ابتدایی نداشت، گفت: اکنون ظرفیت تحت های آی. سی .یو در بیمارستان های استان چهار تا پنج برابر شده است.

میرمحمدی درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۲۰ سال است که نماینده ای به مجلس اضافه نشده و طبق قانون باید ۴۰ نفر به تعداد ۲۹۰ نفر نمایندگان کنونی اضافه شود.

وی اضافه کرد: تا این لحظه طرح های مختلفی برای افزایش نمایندگان ارایه شده که قرار است ۲ نماینده به استان یزد اضافه شود ولی اینکه به کدام حوزه انتخابیه اضافه شود هنوز مشخص نیست و سناریوهای مختلفی در این مورد وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از نبود نماینده ای از مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاد کرد و افزود: در حالی که قوای قضاییه ،مجریه و نیروهای مسلح کشور نمایندگانی در ستاد یادشده دارند ولی از مجلس نماینده ای در آن حضور ندارد.

وی همچنین درباره بهره برداری از معدن مس دره زرشک و علی آباد شهرستان تفت هم گفت: نظر موافق یا مخالفی در این موضوع ندارد و باید کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه نظر موافق و مخالف را در این موضوع شنیده است، تصریح کرد: یک معدن با ذخایر عظیم مس که درآمدزایی خوبی برای دولت و ملت دارد در مقابل آسیب های زیست محیطی هم به ویژه در زمینه منابع آب با بهره برداری از آن وجود دارد باید دقیقا مورد نظر باشد.

وی اضافه کرد: مسوولان معادن مس همواره به مسوولیت های اجتماعی خود در منطقه ای که فعالیت دارند، عمل کرده اند و چنانچه معدن مس دره زرشک و علی آباد آسیب زیست محیطی به ویژه در زمینه منابع آب نداشته باشد با بهره برداری آن موافق است.

نماینده تفت و میبد ادامه داد: مسوولان معدن مس مدعی هستند که کارشناسان دیگری باید برای بهره برداری از این معدن نظر دهند که باید اجازه دهیم آنها به این سمت بروند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.