افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده منتخب شهرستان های تفت و میبد در جلسه‌ای با حضور مسئولین کارگروه های دفتر خود در میبد، ضمن شنیدن گزارش عملکرد این کارگروه ها و بحث و تبادل نظر جهت ارتقای کیفیت خدمت به مردم، گزارشی اجمالی از عملکرد حدوداً دو ماهه خود ارائه داد.

دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی در ابتدا با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا مقارن با ایام پس از انتخابات گفت: متاسفانه مشکلات جسمی ناشی از جانبازی بنده را ناگزیر ساخت که تا همین چند روز قبل در خانه بمانم و از طریق تماس تلفنی و مجازی امور را پیگیری کنم.

وی افزود: کار مجلس آینده با جدیت آغاز شده و حتی طی ده روز گذشته، جمع زیادی از نمایندگان منتخب به صورت ویدیو کنفرانس، هر شب به مدت دو ساعت جلسه تشکیل داده‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: در این جلسات مجازی علاوه بر هم‌افزایی و مباحث میان منتخبین، از متخصصین و مسئولین  جهت بررسی مسائل روز کشور مانند راهکارهای جهش تولید، بودجه ۹۹، تقویت بعد نظارتی مجلس، تسهیل ازدواج جوانان، گزارش تفریغ بودجه و … دعوت به عمل آمده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به جذب یک میلیارد ریال کمک خیری جهت تهیه بسته های معیشتی در دو شهرستان تفت و میبد افزود: تهیه جهیزیه حدود ۶۰ خانواده که بخشی از آن توزیع و بقیه آن نیز در دست پیگیری و اقدام است و پیگیری اختصاص وام قرض الحسنه به افراد متقاضی از دیگر کارهای صورت گرفته در این مدت می باشد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه استان یزد گفت: در روزهای ابتدایی پس از انتخاب جلسه مبسوطی با حضور جناب آقای مهندس موسوی نماینده محترم یزد و اشکذر برگزار و مستندات ۲۰ ساله مرتبط با تقسیمات مورد بررسی قرار‌ گرفت و امیدواریم با استفاده از نظرات منتخبین محترم، مسئولین استان و در نهایت تصویب مجلس تصمیم مطلوبی اتخاذ شود.

دکتر میرمحمدی با بیان این موضوع که آب روستاهای تفت یکی از مواردی است که طی مدت زمان بعد از انتخابات پیگیری شده، ادامه داد: در نامه ای که آقای نوکار فرماندار محترم تفت به بنده ارسال کردند، تصریح شده است که کار پیمانکار این پروژه منوط به مصوبه هیئت مدیره بانک کشاورزی است که این موضوع در جلساتی با حضور استاندار و دیگر مسئولین ذی‌ربط بررسی و پیگیری شده است.

وی با اشاره به جلسات مشترک با نخبگان و صاحبنظران شهرستان و استان، امامان جمعه میبد و تفت، استاندار و معاونین وی، نمایندگان فعلی، فرمانداران این دو شهرستان و همچنین مدیران کل بنیاد شهید، جهاد کشاورزی استان و نیز روسای ادارات تامین اجتماعی، تربیت بدنی، سپاه پاسداران میبد و دیگر مسئولین در حوزه های مختلف طی چند هفته گذشته، خاطرنشان کرد: چند جلسه بین منتخبین استان شکل گرفته است و همگرایی و ارتباط بسیار خوبی بین نمایندگان منتخب استان وجود دارد، که دو نمونه موثر آن مکاتبه نمایندگان منتخب و فعلی استان با رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی بود.

وی افزود: به علت ایجاد مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا به همراه داشت، دو ICU در شهرستان های یزد و تفت پیگیری و در دستور کار قرار گرفت که در شهر یزد و در بیمارستان فرخی این مورد راه اندازی شد و در شهرستان تفت نیز ان‌شاءالله به زودی افتتاح خواهد شد.

دکتر میرمحمدی با اشاره به پیگیری اخذ موافقت هیات امناء ارزی وزارت بهداشت جهت خرید MRI بیمارستان شهید بهشتی تفت و پیگیری و اخذ موافقت حداقل ۲۰ دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) و تحویل بخشی از آن به دانشگاه علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: در این مدت از ۱۴۷ نفر از کادر پزشکی و پرستاری استان یزد نیز که به نوعی درگیر بیماری کرونا شده بودند تجلیل صورت گرفت و به خاطر تقدیر از زحمات آنها هدیه ای تقدیم آنها شد.

وی تصریح کرد: در آغازین روزهای شیوع ویروس مشکلات زیادی داشتیم و با پیک ناگهانی افزایش ورودی بیماران به بیمارستان مواجه شدیم ولی به فضل خدا و کمک و همکاری مردم، خیرین و مسئولین شهرستان و بیمارستان توانستیم به شرایط بسیار خوبی در ارائه خدمات حوزه سلامت دست پیدا کنیم.

دکتر میرمحمدی با بیان این موضوع که خط تولید لباس بیمارستانی در ابتدای شیوع کرونا در میبد ایجاد شد، گفت: تاکنون بالغ بر ۴۰۰۰ لباس بیمارستانی تولید شده که قیمت تمام شده این ملزومات نیز برای ما بالغ بر یک پنجم قیمت بازار است که در میبد اکثراً به صورت رایگان در اختیار بیمارستان و مراکز درمانی، آزمایشگاهی و نگهداری معلولین قرارگرفت و ایجاد خط تولید ماسک و جذب مقادیر زیادی ماسک برای شهرستان نیز از جمله کارهای انجام گرفته بود که می توان به خرید و تحویل حدود ۸۰ عدد ماسک N100 به مبلغ حدود ۲۴۰ میلیون ریال اشاره کرد.

وی با اشاره به رفع مشکل منبع اکسیژن بیمارستان امام صادق(ع) و نیز کمبود شدید الکل در اوایل شیوع کرونا افزود: با رایزنی‌های انجام گرفته خوشبختانه در کوتاه ترین زمان برای شهرستان و حتی استان حدود ۵ تن الکل از معاونت غذا و داروی ارومیه تامین شد و اکنون نیز برای تامین نیازهای صنعت به الکل در حال رایزنی هستیم.

نماینده منتخب شهرستان های تفت و میبد ادامه داد: اقدامات و فعالیت های دیگری نیز مانند رایزنی با مدیران سابق و افراد باتجربه شهرستان های تفت و میبد جهت بررسی مشکلات و معضلات؛ پیگیری مطالبات مردمی دو شهرستان در زمینه های مختلف و به ویژه زمینه درمان؛ شرکت در جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا؛ پیگیری مستمر اعمال قرنطینه از طریق استاندار، معاونین استاندار، منتخبین و نمایندگان مجلس و فرمانداران؛ ارتباط مستمر با مدیران سابق و فعلی حوزه بهداشت و درمان جهت مقابله با بیماری کرونا؛ برگزاری جلسه با حضور استاندار، نمایندگان منتخب، معاونین استاندار و طرح مسائل و مشکلات استان با موضوعات آب، اشتغال، مهاجرین، اتباع بیگانه؛ حضور در جمع خانواده های شهدا در میبد و تفت و جلسه با فعالین بخش صنعت در میبد صورت گرفته است.

دکتر میرمحمدی در انتها با اشاره به همراهی خوب مردم در پیشگیری از کرونا گفت: امیدوارم به فضل خدا و با همکاری مردم عزیز، تجربه برداشتن محدودیت های قرنطینه باعث رشد این بیماری نشود و بتوانیم روند رو به عادی شدن اوضاع را ادامه دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.