افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: تمام مطالبات و مشکلات حوزه کتابخانه های عمومی استان یزد به صورت یک طرح ارائه شود تا در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط با این حوزه پیگیری مورد نیاز را انجام دهیم.

دکتر سید جلیل میرمحمدی در جلسه با خانم دوست‌فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد و دیگر معاونین وی، با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: دلایل متفاوتی برای کتاب‌نخوانی مردم مانند فضای مجازی و مسائل اقتصادی مطرح می شود که به نظرم هر تهدیدی می توان برای این موضع تبدیل به فرصت شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال فضای مجازی را دلیلی برای کمی سرانه مطالعه و تهدیدی برای کتابخوانی عنوان می کنند در حالی که از همین فضا می توان برای تقویت کتابخوانی به بهترین وجه استفاده کرد.

وی افزود: در کشور ژاپن هر چند در فضای مجازی و فناوری های روز به میزان قابل توجهی پیشرفت داشته اند، اما سرانه مطالعه این کشور در برخی از آمارها در صدر کشورهای جهان قرار دارد و این نشان می دهد میزان مطالعه و کتابخوانی می تواند ربطی به فضای مجازی نداشته باشد.

دکتر میرمحمدی ادامه داد: رهبری انقلاب با لفظ اینکه مطالعه و کتابخوانی به نوعی واجب دینی است، نشان دادند که وظیفه ما در قبال این موضع باید چه باشد ولی متاسفانه باید گفت روی این موضوع تمرکز نکردیم و و از جایگاه ایشان و دستور دینی ایشان استفاده نکردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: از همه فناوری های روز جهت معرفی ظرفیت کتابخانه های عمومی استان یزد استفاده کنید تا مردم این ظرفیت ها را به خوبی بشناسند و زمینه ای برای استفاده بهتر از آنها فراهم شود.

تصاویر مرتبط با خبر

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.