افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر سید جلیل میرمحمدی گفت: بیمارستان های خصوصی استان یزد در بحث کرونا جهت کمک به حوزه درمان و کم شدن فشار کاری بر بیمارستان های دولتی، کمکی نکردند.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که جهت جانمایی بیمارستان جدید میبد برگزار شد، اظهار داشت: بیمارستان میبد با ظرفیتی که در حال تکمیل است تا سال های سال جوابگوی نیاز شهرستان خواهد بود و هر توانی پای کار می آید به نظر بهتر است برای همین مجموعه خرج شود.

وی با اعلام مخالفت خود جهت راه اندازی بیمارستان خصوصی در میبد، تصریح کرد: با راه اندازی بیمارستان خصوصی در میبد اولین ضربه را بیمارستان موجود و به تبع آن مردم خواهند خورد زیرا در بیمارستان امام صادق(ع) کمک های بسیار خوبی به افراد نیازمند صورت گرفته و می گیرد در حالی که هزینه های بیمارستان خصوصی برای مردم قابل پرداخت نیست.

دکتر میرمحمدی ادامه داد: این در حالی است که طبیعتا خدمات درمانی مانند خدمات در سیستم هتل‌داری نیست که مردم نسبت به توان مالی خود از خدمات استفاده کنند و حق انتخاب داشته باشند، بلکه بیمار در سیستم درمانی مجبور است میزان تعیین شده هزینه را تقبل کند و چه بهتر که این خدمات در بیمارستان دولتی و با حداقل هزینه به آنها ارائه شود.

وی افزود: بیمارستان های خصوصی طبق تجربه بالای بیست ساله بنده در این حوزه، بار بیماران را برنمی دارند و مخصوصا در دوران شیوع کرونا هیچ کمکی به حوزه درمان جهت کم شدن فشار بر بیمارستان های دولتی نکردند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تاکید کرد: از مسئولین و دست اندرکارانی که پیگیر این موضوع هستند خواهش می کنم فکر تاسیس بیمارستان خصوصی را از ذهن پاک کنند و هر توانی دارند برای تجهیز همین بیمارستان موجود جهت تقویت بخش هایی مانند فاز یک، اورژانس و پارکینگ و … بگذارند، زیرا همین بیمارستان حداقل تا چهار دهه و برای جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر امکان ارائه خدمات دارد.

وی با اعلام حمایت همه جانبه از تقویت بخش درمان دولتی جهت رفاه حال مردم، بیان داشت: مردم ما توان پرداخت هزینه های کمرشکن بیمارستان های خصوصی را ندارند و وقتی می توان با کمترین هزینه به آنها خدمات خوب ارائه کرد، چرا باید زمینه مساعدی برای فشار اقتصادی مضاعف را برای آنها فراهم کنیم؟

دکتر میرمحمدی در ادامه با ارائه گزارشی از پیشرفت های صورت گرفته در تقویت مسائل درمانی در شهرستان، جهت تقویت این حوزه در سال های آینده نیز پیشنهاداتی ارائه و آمادگی خود برای کمک و حمایت کامل را اعلام داشت و در رایزنی تلفنی با برخی از مسئولین مرتبط این مسائل را پیگیری کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.