افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر میرمحمدی گفت: انقلابی گری، کارامدی و جوان گرایی سه رکن اصلی انتخاب دولت آینده برای حل مشکلات کشور است.

سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص لزوم و ضرورت جوان گرایی در دولت اینده اظهار کرد: بهترین شاخصی که می توان در خصوص جوان گرایی می تواند مورد توجه قرار گیرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه است و با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب، جوان گرایی در تمام مباحث چون عدالت خواهی، مبارزه با فساد، اقتصاد و پروهش یک موضوع محوری و ثابت است.

وی افزود: شکی نیست درحوزه عدالت خواهی یا هر حوزه دیگری در صورتی موفقیت دستیافتنی است که کار در دست جوانان باشد، با نگاه به حوزه علم و پژوهش بر همه ثابت شده هر کجا کار به دست جوانان سپرده شده علیرغم شرایط تحریم موفقیت محیرالعقولی به دست اماده است.

 

ضرورت جوان گرایی با تجربیات چهل ساله اثبات شده است

میرمحمدی با بیان اینکه ضرورت جوان گرایی را با رجوع به تجربیات چهل سال گذشته به خوبی می تواند به اثبات رساند گفت: در دوران مبارزه با رژیم منحوس ستمشاهی اکثریت چهره های مبارزین، زندانی ها و تبعیدی ها ان دوره جوانان بودند و شاکله اصلی مبارزه را این قشر تشکیل می دادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه حتی در تظاهرات هایی که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل می شد قریب به اتفاق جوانان پای کار بودند ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، گروه های جهادی برای عمران وآبادانی به سمت مناطق محروم گسیل پیدا کردند که باز شاکله اصلی این گروه ها را جوانان تشکیل می دادند.

 

پیروزی در دفاع مقدس مرهوم خون جوانان بود

نماینده مردم تفت و میبد خاطرنشان کرد: در همان اوایل انقلاب برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی قائله هایی چون قائله کردستان، آمل، آدربایجان و گنبد را به راه انداختند که در ان جریان ها هم اولین کسانی که به امام راحل لبیک گفته و این قائله ها را خواباندند همین جوانان بودند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: جنگی تمام عیار با توطئه و هماهنگی و هزینه همه ابرقدرت ها، در شرایطی که هنوز ارتش ما سازماندهی کامل نشده بود و سپاه پاسداران در ابتدای روزهای تشکیل قرار داشت به ایران تحمیل شد اما باز هم امروز وقتی به تصویر شهدا و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس نگاه می کنیم بخش اعظم ان ها جوانان و دانش اموزان هستند.

 

پشت هر دستاوردی یک تیم جوان و پر استعداد نهفته است

میرمحمدی با بیان اینکه متاسفانه امروزه به دلیل میدان ندادن به جوانان، باورهایشان کمرنگ شده است ابراز کرد: در خودکفایی نظامی چهره هایی مشاهده می شود که بیش از 30 سال سن ندارند، حتی بزرگترین چهره های دستاوردهای هسته ای کشور به ویژه شهدای هسته ای جوان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه در زمینه تولید علم کشور، پشت هر دستاوردی یک تیم جوان و پر استعداد نهفته است اما چرا امروز این اعتماد به جوانان نمی شود باید در ساختارهای سخت و غیرمنعطف دولت به معنای عام جستچو کرد گفت: متاسفانه در بسیاری از ساختارهای کشور چنان سخت و غیر منعطف شده ایم که جذب نیروهای جوان را دچار مشکل کرده است.

*** لزوم جوان باوری در تمام شئونات و سیستم های نظام

وی با تاکید بر اینکه گام اول در جوان گرایی این است که جوان باوری را در تمام شئونات و سیستم های نظام و مسئولین نهادینه شود وگر به غیر از این جوانگرایی در حد یک شعار باقی خواهد ماند تصریح کرد: با نگاهی به دولت ها از ابتدای انقلاب تاکنون مشاهده می شود با گذشت زمان دولت ها هم پیر و پیرتر شده اند.

نماینده مردم تفت و میبد اذعان کرد: یکی از دلیل مشکلات امروز این است که جوان مومن و کارآمد را به دلایل مختلف وارد عرصه پیشرفت کشور نکردیم و مطمئنا اگر جوان باوری در ما نهادنیه شود به یقین در اینده با دولتی کارآمد و پرتوان مسیر هموارتری را پیش رو خواهیم داشت.

 

مجلس در قبال ایجاد جوان باوری وظیفه سنگینی برعهده دارد

وی با بیان اینکه مجلس در قبال ایجاد جوان باوری وظیفه سنگینی بر عهده دارد ابراز کرد: مجلس امروز با دولتی بی برنامه، روزمره وفشلی روبرو است که اصلا همراهی و هم افزایی ندارد اما با نگاه جهادی و انقلابی می تواند اعتماد به جوانان را به مردم این سرزمین برگرداندن چراکه توانمندی این رویکرد را دارد.

میرمحمدی عنوان کرد: جوانان مومن انقلابی نشان داده اند که با دست خالی می توان کارهای بزرگی انجام داد و اگر در آینده دولت بر مبنای این معیار انتخاب و تشکیل شود کارهای بزرگی رقم خواهد خورد و در شرایط سخت تحریمی امروز می توانند کاری کنند کارستان و این در مدت چهل سال انقلاب به اثبات رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان با تاکید بر اینکه انقلابی گری، کارامدی و جوان گرایی سه رکن اصلی حل مشکلات کشور است اذعان کرد: با نهادینه شدن این سه اصل در انتخاب دولت آینده بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت حل خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.