افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: خداباوری عامل اصلی پیروزی ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرگزاری فارس در میبد، سید جلیل میرمحمدی میبدی، دقایقی پیش در یادواره شهدای دانش‌آموز میبد در راستای طرح ملّی لاله‌های روشن با ابراز خوشحالی از توفیق حضور در مراسمی که حال و هوای شهادت، جهاد و دفاع مقدس در آن متجلی است، اظهار کرد: در طول دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس حدود ۵۵۰ هزار دانش‌آموز به صورت متوالی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با برشمردن تعدادی از ویژگی‌های مقطع زمانی آغاز جنگ تحمیلی، افزود: بخش قابل توجهی از نیروی انسانی در جبهه‌ها را دانش‌آموزان این سرزمین تشکیل می‌دادند و از نزدیک شاهد بودیم که در جریان برخی از عملیاتها، ارتشی‌های حزب بعث توسط دانش‌آموزان رزمنده به اسارت در می‌آمدند که برای دشمنان بهت آور بود.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی در دوران دفاع مقدس و با بیان این‌که معنویت در جبهه‌ها موج میزد، یادآور شد: خداباوری عامل اصلی پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بود.

جانباز دوران دفاع مقدس با تاکید بر این‌که قبل از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی در جریان جنگ‌های مختلف، بخش‌هایی از خاک کشورمان جدا شد اما در جنگ تحمیلی حتی ذره‌ای از خاک ایران جدا نشد، تأکید کرد: هیچ کسی در پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی شک ندارد و همگان اذعان دارند که جمهوری اسلامی در جنگ به پیروزی رسید.

میرمحمدی میبدی به ضرورت حضور فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف از جمله مساجد، هیئات، نماز جمعه، اجتماعات، فعالیت‌های جهادی و لزوم به‌خوبی درس خواندن اشاره کرد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم خاطرات والدین و خانواده‌های صبور شهداء توسط دانش آموزان میبدی ثبت شود چراکه هم نشینی دانش‌آموزان با پدر و مادر شهید بسیار موثر خواهد بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی در پایان با بیان این که دفاع مقدس الگویی مناسب برای توسعه کشور است؛ تبدیل شدن به یک چهره علمی اثرگذار را از جمله موضوعاتی دانست که بایستی جزء اهداف دانش آموزان امروز باشد و مطالعه کتاب های «نورالدین؛ پسر ایران»، «وقتی مهتاب گم شد» و «سرباز کوچک امام» را پیشنهاد کرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.