افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه زمین های زیادی در شهرستان میبد وجود دارد که ارزش بسیار زیادی دارند اما به زباله دانی تبدیل شده و اصولا باعث ایجاد معضلات اجتماعی نیز شده اند.


دکتر میرمحمدی در جلسه صبح شنبه 17 خرداد با حضور روئسا و نمایندگانی از شهرداری میبد، ندوشن، بفروئیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه و اوقاف شهرستان و دیگر ادارات مرتبط، به مسائل زمین های موقوفه شهرستان میبد پرداخت.
وی با اشاره به مصوبه جلسه پیشین مسئولین میبد با مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: قرار بر بررسی مسائل 15 زمین موقوفه در شهر بفروئیه و 30 زمین در شهر میبد بود که باید در مورد آنها به نتیجه برسیم.
دکتر میرمحمدی با اشاره به اهمیت رعایت جایگاه وقف بیان داشت: متاسفانه زمین های زیادی در شهرستان میبد وجود دارد که ارزش بسیار زیادی دارند اما به زباله دانی تبدیل شده و اصولا باعث ایجاد معضلات اجتماعی نیز شده اند.
وی در مورد زمین های موقوفه شهر بفروئیه گفت: شورا و شهرداری بفروئیه نیز باید تلاش خود را انجام دهند که با اولویت قرار دادن سود اوقاف، مشکلات مسکن جوانان و دیگر مسائل مورد توجه را حل کند.
نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به اهمیت پیگیری این موضوع بیان داشت: اوقاف و مسئولین میبد مکلفند که این مسائل را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند و دیگر مشکلاتی که در مرکز کشور در این راستا وجود دارد نیز قابلیت پیگیری دارد.
وی بیان داشت: از ادارات هم تقاضا دارم در این مسیر همکاری و تعامل را به نحو احسن داشته باشند تا این تفکر که وقف معضلی برای شهر شده، ترمیم شود.
در این جلسه مسئولین بفروئیه در مورد مشکلات زمین های وقفی این شهر که 103 هکتار و چیزی بالغ بر یک سوم مساحت این شهر را در بر گرفته اند توضیحاتی دادند و عمده ترین مشکلات این شهر را کمبود زمین برای مسکن جوانان و سنگین بودن میزان پذیره و ناتوانی مردم برای پرداخت آن عنوان کردند.

محمدزاده رئیس اوقاف میبد نیز در مورد ارسال پرونده 75 پلاک به سازمان مرکزی اوقاف کشور و پیگیری مجوزهای این زمین ها توضیحاتی داد و گفت: سازمان اوقاف مجوز کلی برای زمین ها نمی دهد و باید هر کدام را به تفکیک مورد بررسی قرار دهد و این موضوع که سازمان با شهرها آشنایی ندارد و مجوز هم حتما باید از ریاست سازمان اعطا شود، باعث ایجاد مشکلاتی شده است.
جعفری معاون اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در مورد نیاز ورود نمایندگان مجلس و آیت الله اعرافی برای حل مشکلات سازمان اوقاف در مرکز کشور و گرفتن مجوز برای فعالیت های استانی توضیحاتی ارائه کرد.
در این جلسه تصویب شد، شهرداری میبد و بفروئیه با همکاری شورای شهر، ریاست اوقاف و امور خیریه و با نظارت معاون اداره کل اوقاف، 15 پروژه بفروئیه و 30 پروژه میبد را طی 15 روز در عرصه های مختلف طراحی کنند تا همراه با رعایت صلاح وقف، مشکلات عمده شهرستان نیز رفع شود و طی همین مدت نیز نماینده شهرستان در مجلس مسائل مرتبط در مرکز کشور را پیگیری کند.
در این جلسه مسائل و مشکلات پروژه های وقفی آموزش و پرورش میبد نیز پیگیری شد.

تصاویر مربوط به خبر

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.