افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر سیدجلیل میرمحمدی در دیدار با جمعی از بانوان شهرستان تفت با بیان به اینکه بانوان در ایام انقلاب حداقل دو برابر آقایان در کسب موفقیت‌های مختلف تاثیر داشتند اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی ایران، بانوان نه تنها در عرصه‌های انقلابی و تظاهرات‌ها علیه رژیم طاغوت نقش آفرینی می‌کردند، پشتوانه بسیار قوی هم برای آقایان بودند و همین موضوع سبب شد زمینه موفقیت انقلاب فراهم شود.

وی به نقش بسیار موثر و تعیین کننده بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زمانی که جنگ تحمیلی رخ داد، خانمها پا به پای آقایان در پشت جبهه فعال بودند و به جرات می‌توان گفت بخش عمده‌ای از تدارک جنگ در قسمت‌های مختلف به عهده خانمها بود.

دکتر میرحمدی تصریح کرد: اینکه جلسات مختلف خانگی گذاشته می‌شد و از بسته بندی مواد غذایی، دوخت لباس و هر کاری که مربوط به جبهه بود هیچ کوتاهی نمی‌کردند و در عین حال برخی از بانوان در جبهه‌ها هم حضور داشتند و ما چندین شهید زن در هشت سال دفاع مقدس داریم.

وی خاطرنشان کرد: حرکت بسیار خوبی که اتفاق افتاد و شاید یکی از دلایلی که سبب پیروزی جنگ شد، این بود که بانوان مانع از حضور فرزندانشان در جنگ و جبهه نشدند،

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد خاطرنشان کرد: در ماجرای حضرت مسلم، تعداد بسیار زیادی از مردان کوفه همراه ایشان بودند ولی بلافاصله پس از اینکه ابن زیاد تهدید کرد، بانوان دست همسران و یا فرزندانشان را گرفتند و آنها را به خانه بردند، همین موضوع هم سبب شد که حضرت مسلم و پس از آن حضرت امام حسین(ع) به شهادت برسند.

میرمحمدی گفت: در انقلاب اسلامی ایران و در دوران هشت سال دفاع مقدس دقیقا عکس این موضوع رخ داد و مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس خودشان دست فرزند و یا همسرشان را می‌گرفتند و آنها را برای حضور در جبهه دلگرم و بدرقه می‌کردند.

نماینده مرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سلامت قوه قضاییه در استان‌ یزد خاطرنشان کرد: خانمها در مجموعه بیمارستانها، زمانی که رزمنده‌ها مجروم می‌شدند، در قالب پرستاری خدماتشان بسیار ویژه بود و این موضوع کاملا ملموس بود گفت: همه این‌ها دست به دست هم داد که انقلاب اسلامی ایران هم در برابر شاه به پیروزی برسد و هم هشت سال دفاع مقدس با تاثیر بسیار شگفت خانمها با پیروزی ایران خاتمه یافت و به جرات می‌توان گفت این پیروزی معجزه قرن بود.

وی گفت: نکته سوم در بحث بانوان، اتفاق بسیار خوبی بود که انقلاب برای خانمها رقم زد و آن این بود که فرصت حضور در میدان‌های مختلف برای خانمها به برکت انقلاب ایجاد شد.

عضو پیشین شوراي برنامه ريزي و توسعه استان یزد ادامه داد: امروز حضور خانمها در همه رشته‌ها قطعا از آقایان پررنگ تر است؛ در بحث‌های تولید علم، طی مدارج علمی، حضور در دانشگاه و عرصه‌های مختلف دیگر حضور بسیار پررنگ خانمها دیده می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ گفت: حضور خانمها در عرصه‌های اجتماعی به برکت انقلاب رقم خورد و امروز در خیری از عرصه‌های اجتماعی به خوبی مشاهده می‌شود که بانوان حضوری بسیار پرشور و تاثیرگذاری دارند.

وی بیان کرد: با بیان اینکه بانوان با دقت، ظرافت و موفقیت بیشتر فعالیت می‌کنند گفت: همین موضوع سبب شده بود که من در دوران ریاست دانشگاه شهید صدوقی(ره) یزد، از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی به صورت گسترده استفاده کنم.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه نقش محوریتی بانوان در خانواده موضوع بسیار مهمی است که دشمن هم به دنبال نابود کردن این نقش است گفت: اگر شخصی در جامعه به خوش اخلاقی، ایمان، مردم داری و دیگر خصایص خوب معروف است، قطعا وی دارای خانوادهای با اخلاق و از همه مهمتر مادری بوده که این خصوصیات را داشته است.

این جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی افزود: یکی از دست اندرکاران اسرائیل بیان می‌کرد که ما راهی برای غلبه بر ایران نداریم جز اینکه خانواده‌ها را در ایران به لجن بکشیم؛ این نشان می‌دهد که آنها به درستی به نقش خانواده و به ویژه خانمها در تربیت جامعه اسلامی ایران پی برده اند.

وی تصریح کرد: همه این حضورها و تاثیرها انقلاب اسلامی ایران را به چهلمین سال پیروزی خود رساند و باز هم احساس من این است که در خیلی از مواردی که حضرت آقا در بیانیه گام دوم تعیین کرده اند، هم محوری و هم چند برابری است به ویژه در بحث علم و پژوهش این موضوع بسیار تاثیرگذار و مهم است.

میرمحمدی گفت: یکی دیگر از عرصه هایی که حضرت آقا در بیانیه گام دوم معرفی کردند، حضور در عرصه‌های سیاسی است که قطعا بانوان در این عرصه نقش بسیار مهمی است و یکی از اصلی ترین عرصه‌های سیاسی که بانوان در آن می‌توانند نقش آفرینی بسیار ویژه‌ای داشته باشند، عرصه انتخابات است.

عضو ستاد نخبگان شاهد و ایثارگر استان یزد افزود: پیش از انقلاب فردی مشخص می‌شد و او از درب خانه‌ها شناسنامه‌ها را می‌گرفت و به خانه شخصی که صندوق در آن قرار داشت می‌بردند و آنجا به شخصی که باید نامش از صندوق خارج می‌شد رای می‌دادند.

وی اذعان کرد: درعرصه انتخابات، مطمئنم که خانمها به خوبی می‌توانند برای به اجابت رساندن فرمایش حضرت آقا نقش بسیار خوبی بازی کنند؛ همچنان که تا به الان این نقش را به خوبی انجام داده اند.

میرمحمدی که سالها در کسوت مدیر کل مرکز سلامت محیط و کار وزارت فعالیت کرده افزود: تشویق، ترغیب برای حضور افراد مختلف در انتخابات موضوعی است که بانوان در آن نقش بسیار اساسی دارند و امروز رهبر انقلاب این موضوع را یک مسئله بسیار مهم و ضروری و وظیفه همه دانسته اند.

عضو هیات بورد ارگونومی تصریح کرد: معرفی شخصی که اصلح باشد و بتواند قوانین بهتری با حضور در مجلس تصویب کند و در جمع مردم هم حضور خوبی داشته باشد یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی بانوان باید انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به انتخاب درست منجر شود، این است که در سابقه مدیریتی که فرد کاندیدا داشته، شعارهایی که داده می‌شود را انجام داده یا نه و اینکه آیا می‌گوید من در جمع مردم هستم و پیگیر مطالبات مردم با نگاه مردمی هستم را در گذشته داشته یا خیر.

میرمحمدی ادامه داد: این موضوع را می‌توان به عنوان بهترین محک در نظر گرفت و به راحتی می‌توان با بررسی در سابقه مدیریتی افراد، اطمینان پیدا کرد که چنین شخصی الان راست می‌گوید یا از قدرت فن بیانی که خدا به وی داده، برای فریب مردم استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.