افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

جمعی از فعالین دانشجویی و دانشجو معلمان بسیجی پردیس‌های استان یزد طی نشستی صمیمی با دکتر سیدجلیل میرمحمدی‌میبدی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و مسایل دانشجو معلمان استان پرداختند.

در این نشست که عصر چهار شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در دفتر نماینده‌ی منتخب برگزار و بیش از دو ساعت به طول انجامید، به اهمیت آموزش و پرورش و مسائل مربوط به آن نظیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین، خرید خدمات، خصوصی سازی ، معیشت معلمان و توجه ویژه به آموزش‌وپرورش به عنوان دستگاه انسان‌ساز پرداخته شد.

نگاه سرمایه‌ای و هزینه بر بودن دولت‌ها به آموزش و پرورش، تاکید بر لزوم توجه به آموزش و پرورش به عنوان اولویت مجلس یازدهم و چرایی اهمیت دستگاه آموزش و پرورش در کشور از دیگر مباحثی بود که دانشجو معلمان استان به آن اشاره کردند.

اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یگانه مرکز استراتژیک تولید معلم و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص توجه هرچه بیشتر مسئولین به این دانشگاه خطیر هم از دیگر نکاتی بود که در این جلسه عنوان شد.

در ادامه برخی دانشجویان از سنگ اندازی‌های صورت گرفته در امر آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نظیر عدم اعطای مجوز جذب هیئت‌علمی گلایه کردند و اظهار داشتند: ناهماهنگی میان وزارتین آ.پ و علوم در تخصیص سرانه ی غذایی و رفاهی به دانشجو معلمان
وضعیت نامساعد پردیس های دانشگاه فرهنگیان در کل کشور موجب نارضایتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شده است.
آنان با تشریح وضعیت پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد خواستار پیگیری طرح جامع ۱۰۰۳۱ که به موجب آن ۱۰۰هکتار زمین مناسب جهت ساخت پردیس های استان در اختیار دانشگاه فرهنگیان استان قرار می گیرد، شدند.

منتخب مردم شریف تفت و میبد در مجلس یازدهم شورای اسلامی، نیز در این نشست مسائل مطرح شده از سوی دانشجو معلمان استان را بسیار مفید و دغدغه‌ی آنها را ارزشمند خواند و گفت: با تمام وجود و از ظرفیت نمایندگی مجلس جهت پیگیری مشکلات حوزه‌ی آموزش‌وپرورش اقدام می‌کنم.

وی سپس بیان داشت: به آقای حاجی بابایی (رئیس فراکسیون فرهنگیان) نیز گفته ام، علی رغم آنکه رشته ی تخصصی‌ام آموزش و پرورش نیست، پای کار حل مسائل آموزش و پرورش هستم.

منتخب مردم تفت و میبد با اشاره به این مطلب که آموزش و پرورش طبق فرمایشات رهبری دارای جایگاهی بنیادین است، تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلابمان را حفظ کنیم باید به آموزش و پرورش به عنوان دستگاه بنیادین نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: از شما جوانان بسیجی و دغدغه‌مند تقاضا دارم و آن اینکه منتخبین مجلس آینده، آن هایی که فرهنگی هستند را با همکاری دوستان‌تان در بسیج دانشجویی کشور متقاعد کنید تا بحث آموزش و پرورش را جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.