افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با عنوان اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاران در بودجه سال آینده اختصاص پیدا کرد.

سید جلیل میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری گفت: تعدادی از پرستاران به دلیل شرایط کاری سخت و پرداختى کم، از کشور مهاجرت می‌کنند، متولیان امر نسبت به مدیریت صحیح این مشکل نباید غافل و بی تفاوت باشند.

در ایام کرونا۱۵۰ پرستار در کشور به شهادت رسیدند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار منتشر شده، نسبت پرستار به جمعیت در کشورهای اروپایی و توسعه یافته در حدود ۹ پرستار به ازای ۱۰۰۰ نفر است در صورتی که همین آمار در کشور ما ۱/۶ است، با شیوع اپیدمیکرونا حدودا ۱۵۰ پرستار در کشور به شهادت رسیدند و این رقم در جای خود برای کشوری که نیازمند چنین نیروی متخصصی است یک خسارت جدی محسوب می‌شود.

ظلمی بزرگ نسبت به پرستاران 89 روزه

میرمحمدی در مورد آخرین وضعیت پرستاران با قرارداد ۸۹ روزه تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا سیاست‌های رفتار نادرست با پرستاران در قالب قراردادهای ۸۹ روزه با آنها باب شد، این ظلمی بزرگ در حق این گروه از پرستاران بوده و تمدید آن به مدت ۳ ماه ظلمی بزرگتر؛ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این راستا حامی پرستاران و پیگیر مطالبات به حق آنها است. پرستاران ۸۹ روزه با کمترین حقوق و مزایا در سخت ترین شرایط همراه مردم بوده‌اند و نمی‌توانیم نسبت به ایثار این گروه بی تفاوت باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: آئین نامه تعرفه خدمات پرستاری که ۱۴ سال بر زمین مانده بود در طول چند ماه گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با کار کارشناسی دقیق به سرانجام رسید؛ در حال حاضر این آئین نامه به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است.

وی ادامه داد: طی جلسات کمیسیون تلفیق به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با عنوان اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاران در بودجه سال آینده اختصاص پیدا کرد.

قانونی که سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفت

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: توجه به وضعیت استخدامی پرستاران تا مطالبات بحق آنها را بارها رییس جمهور تاکید و رهبر انقلاب توصیه کرده‌اند. تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانونی بود که به دلیل کمبود منابع مالی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و طی پیگیری‌های صورت گرفته شده توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز در کمیسیون تلفیق نتیجه داده است.

عدم منابع کافی مانع از اجرای قانون تعرفه گذاری شد

میر محمدی تصریح کرد: قرار بود قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ۳ ماه پایانی سال اجرایی شود، متاسفانه به دلیل عدم اختصاص منابع مالی آن نتوانستیم بیمه‌ها را برای اجرایی کردن آنها پای کار بیاوریم در نهایت کمیسیون تلفیق با پیش بینی منابع مالی آن ردیف اعتبارات مشخصی از محل منافع فروش سیگار در بودجه سال آینده در نظر گرفت.

معیشت پرستاران در کنار مهاجرت آنها واقعیت غیر قابل انکاری است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعرفه گذاری مطالبات پرستاران از مصوبات حوزه سلامت است، امیدوارم با بیشترین آرا در صحن علنی مجلس هم تصویب شود چرا که معیشت پرستاران در کنار مهاجرت آنها واقعیت غیر قابل انکار این روزها است.
میرمحمدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به مسئله پرستاران به صورت جدی توجه نشود در آینده نزدیک با چالش کمبود پرستار در کشور مواجه خواهیم بود؛ پس از امروز باید به فکر تربیت نیروی پرستار متخصص برای فردای کشور باشیم و همچنین نیازهای مادی و معنوی پرستاران را در نظر بگیریم./

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.