افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هیچ دستور العملی در خصوص اعتبار بخشی مراکز جراحی محدود وجود ندارد، گفت: فعالیت کمیته بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا تا زمان کشف علت حادثه و مطالبه نظارت بر مراکز جراحی محدود، بیمارستان های با قدمت بیش از ۴۰ سال و رفع حداکثری نواقص ایمنی آنها در سطح کشور استمرار خواهد داشت.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش کمیته ویژه بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا اطهر گفت: کمیسیون بهداشت و درمان به دنبال درخواست هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از این کمیسیون برای ورود به حادثه کلینیک سینا اطهر، تشکیل جلسه داده و از معاون وزارت بهداشت، مجموعه سازمان آتش نشانی تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ارائه گزارش دعوت کرد که پس از بررسی ابعاد حادثه مقرر شد، کمیته ویژه‌ای متشکل از اعضای کمیسیون بهداشت برای بررسی بیشتر حادثه مذکور تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بررسی‌ها برای کشف علت حادثه کلینیک سینا همچنان ادامه دارد، افزود: گمانه زنی‌های متعددی در خصوص علت حادثه مطرح شده است، از جمله اینکه یک مجموعه مسکونی بدون داشتن آمادگی ارائه خدمت به مجموعه درمانی تبدیل شده و یا اینکه انباشت غیر عادی و غیرطبیعی کپسول‌های گاز علت ایجاد این حادثه بوده است. همچنین سیستم برق نامناسب و عدم وجود سیستم اطفاء حریق و یا نداشتن عملکرد سریع و به موقع آن در زمان حادثه گمانه زنی دیگری است که به عنوان علت حادثه مطرح می‌شود.

تداوم فعالیت کمیته بررسی حادثه کلینیک سینا تا رفع حداکثری نواقص ایمنی بیمارستان‌های قدیمی و مراکز جراحی محدود کشور

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ دستورالعملی در خصوص اعتباربخشی یک ساله و یا دوساله درمانگاه‌ها و مراکز جراحی محدود وجود نداشته و بررسی‌های اولیه رعایت استاندارها تنها در زمان اعطای مجوز انجام می‌شود، تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون بهداشت مقرر شد فعالیت کمیته بررسی ابعاد حادثه کلینیک سینا اطهر تا زمان کشف علت حادثه و مطالبه نظارت بر مراکز جراحی محدود، بیمارستان های با قدمت بیش از ۴۰ سال و رفع حداکثری نواقص ایمنی آنها در سطح کشور استمرار داشته باشد و در نهایت مجموعه کارهای کارشناسی انجام شده و بررسی‌های صورت گرفته به اطلاع مردم برسد.

بیش 35 کلینیک نا ایمن مشابه سینا اطهر شناسایی شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وجود 35 الی 50 کلینیک مشابه سینا اطهر به لحاظ داشتن نواقص ایمنی، اظهار کرد: نظارت بر اعتبار بخشی بیمارستان‌های قدیمی تهران و کلانشهرها و ابلاغ سریع دستورالعمل اعتباربخشی به مراکز جراحی محدود از مطالبات جدی این کمیته است. از طرفی سازمان آتش‌نشانی هم باید به کمک شهرداری بر این درمانگاه‌ها نظارت جدی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس، افزود: فعالیت کمیته بررسی حادثه کلینیک سینا کوتاه مدت نخواهد بود و تا زمان بررسی جامع و کامل نهادهای مختلف در خصوص ایمن سازی کلینک‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز جراحی محدود، ادامه پیدا خواهد کرد تا به وظیفه حداقلی خودمان درخصوص بهبود ایمنی ساختمان‌ها و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه عمل کنیم.

ثبت دیدگاه

• دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.