افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

سیدجلیل میرمحمدی گفت: مجلس با هدف حمایت از دولت و افزایش قدرت دولت در عرصه دیپلماتیک، طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را به تصویب رساند.

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت: آقای روحانی از همان ابتداو قبل از تشکیل دولت یازدهم به مردم وعده داد که اگر او را انتخاب کنند در دولت او هم چرخ سانتریفیوژها می چرخد و هم چرخ اقتصاد.

دولت درباره برجام به مردم مطالب خلاف واقع گفت

وی با اشاره به انعقاد توافق برجام بین ایران و غرب، افزود: بدیهی است که در یک توافق هر دو طرف باید تعهداتی را انجام دهند، اما همان زمان انعقاد برجام، کارشناسان و دلسوزان کشور مکرر تذکر دادند که این توافق تقریبا یک طرفه است و ضمانت اجرایی آنچنانی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: اما متأسفانه مسئولان دولت در طول سالیان گذشته تعابیر عجیب و غریبی را در دفاع از برجام به کار برده‌اند؛ تعابیری مانند «برجام آفتاب تابان است»، «برجام را خدا آورد» «منتظر سیب و گلابی برجام باشید» و حتی رئیس‌جمهور زمانی «آب خوردن مردم» را هم به برجام گره زد و زمانی دیگر به منتقدان گفت «شما زبان دنیا را بلد نیستید»!

میرمحمدی اضافه کرد: این نوع تعابیر از برجام، چیزی جز غلو و بزرگ‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع نبود و اگر بخواهیم خوشبین تحلیل کنیم باید بگوییم نگاه بسیار ساده‌لوحانه‌ای نسبت به واقعیت‌های حاکم بر عرصه بین‌الملل داشتند.

مدام گفتند با برجام تحریم‌ها لغو می‌شود

وی تأکید کرد: بعد از امضای برجام به صراحت وعده دادند که به واسطه این توافق، تحریم‌های پولی، مالی و اقتصادی آمریکا و اروپا همگی لغو می‌شود و بارها از زبان رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده اعلام شد که امضای این توافق با لغو بالمره تحریم‌ها همراه خواهد بود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس تصریح کرد: متأسفانه زمانی که برجام به امضا رسید علیرغم اینکه بسیاری از دلسوزان و کارشناسان مکرر به دولت هشدار دادند، اما دولت تمام تعهدات مندرج در برجام را به طور کامل و یکطرفه اجرا کرد؛ در حالی که بر اساس آنچه که فرمایش خداوند در قرآن است و عقل نیز همان را حکم می‌کند، دولت می‌توانست بگوید یک تعهد را ما اجرا می‌کنیم یک تعهد هم شما اجرا کنید.

در همان دولت اوباما آمریکا تعهداتش را نقض کرد

میرمحمدی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا و در همان دولت اوباما، شاهد بودیم که نه تنها تحریم‌ها را لغو نکردند بکه متأسفانه حتی ساده‌ترین وعده‌هایی هم که به ما داده بودند مانند حل مسائل بانکی و عودت پول‌های بلوکه شده، را هم حاضر نشدند عمل کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در همه این فرایند، رهبر انقلاب بارها و به کرات تذکر دادند و خطوط قرمز را مشخص کردند؛ ایشان حتی نامه رسمی نوشتند و در سخنرانی‌هایشان نیز مکرر اعلام کردند که به این رویه خوشبین نیستند، اما متأسفانه دولت راه خودش را رفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بیان کرد: بعد از اوباما، دولت ترامپ نیز با هدف زیاده‌خواهی، مطالب دیگری مانند حضور ایران در منطقه و مسائل موشکی و مواردی که خطوطو قرمز ما است را طرح موضوع کرد و نهایتا از برجام خارج شد.

رهبر انقلاب مکرر به دولت هشدار دادند

میرمحمدی یادآور شد: در چنین شرایطی ایران ماند و تعهداتی که به همه آن‌ها عمل کرده بود و از آن طرف دشمنی چون آمریکا که به هیچ کدام از تعهداتش عمل نکرده بود و کار به جایی رسید که خود آقایان اعتراف کردند که دستاورد برجام تقریبا «هیچ» بوده است.

وی افزود: دولت در ادامه و بازهم علیرغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب، به دولت‌های اروپایی امید بست و امروز با گذشت بیش از هفت سال از عمر دولت، برجام هیچ‌گونه دستاوردی برای مردم ایران نداشته است، بلکه اقدامات خرابکارانه در نطنز و ترور شهید فخری‌زاده را نیز به دنبال داشته است.

طرح اخیر مجلس با هدف کمک به تولید تصویب شد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: مجلس با هدف حمایت از دولت و افزایش قدرت دولت در عرصه دیپلماتیک، طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را به تصویب رساند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: ویژگی اول این طرح این است که دقیقا منطبق بر اصول خود برجام است و اصلا خارج از برجام نیست و اگر طرف مقابل به تعهداتی که داده عمل کند به راحتی و کاملا قابل برگشت است.

وی اظهار داشت: ویژگی دیگر این طرح این است که طرف غربی دو ماه وقت دارد که برگردد و تعهداتش را انجام دهد. اما در صورتی که طی این فرصتی که به آن‌ها داده شده به تعهداتشان عمل نکنند، تعهدی که ما دادیم و اجازه بازرسی‌هایی که داده شده و پروتکل الحاقی لغو خواهد شد.

طرح مجلس کاملا کارشناسی شده و با کسب نظرات متخصصین بود

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس عنوان کرد: سیر تدوین این قانون یک سیر ناگهانی و خلق‌الساعه نبود، بلکه از زمانی که این ایده مطرح شد تا زمان تصویب آن، نزدیک به 4-5 ماه طول کشید و جلسات متعددی برگزار شد و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع کاملا در جریان مطلب بودند و مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور را داشت.

میرمحمدی اضافه کرد: هرچند دولت در روزهای اول با بی‌سلیقگی علیه این طرح موضع گرفت اما وزیر امور خارجه عنوان کرد که این طرح مجلس، قانون است و دولت مکلف به اجرای آن است.

وی با بیان اینکه این طرح کاملا کارشناسی شده و با کسب نظرات متخصصین بود و در مجلس نیز با اجماع بسیار بالایی به تصویب رسید، تأکید کرد: این طرح امروز قانون کشور است و همه ملزم به اجرای آن هستند و یقینا برای کشور عزت‌آور خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.