افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی سه شنبه،31 خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، با طرح سوالاتی از رئیس مجلس، گفت: چند اتفاق خوب در مجلس افتاد؛ نخست اینکه شش هزار میلیارد تومان برای بیمه سه دهک پایین جامعه و دوم پنج هزار میلیارد تومان نیز برای صندوق پرداخت بخشی از هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و سرطانی اختصاص یافت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سومین مصوبه مجلس در این خصوص عنوان کرد: بر اساس یکی از مصوبه های مجلس نیز یک نهم مالیات‌ها و عوارض وصولی موضوع ماده هفت و بندهای (الف) و(ب) ماده 28 این قانون به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌ شود و خزانه مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز کند. عدم تخصیص مبلغ مذکور در حکم تصرف غیرمجاز در اموال عمومی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کلانشهری که شما نماینده آن هستید، وضعیت زیرساخت های بهداشت نامناسب است، عنوان کرد: تا کنون چند جلسه برای اصلاح زیرساخت ها برگزار کرده اید و چرا حرف شما بر زمین مانده است؟ زیرساخت های درمانی در کلانشهرها فاجعه بوده و درصد پوشش خدمات درمانی زیر شصت درصد است پس نمی توان انتظاری از شهرهای محروم داشت که با بازدیدی که اخیرا از برخی روستاهای استان اصفهان داشته ام از نزدیک این وضع را بررسی کرده ام.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه زیرساخت خانه های بهداشت، درآمدهای نظام سلامت و خانه های بهداشت وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: مراکز درمانی به موقع تجهیز نمی شوند و منابع مالی نظام ارجاع و پزشک خانواده در دل همین یک درصد مالیات است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.