افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر میرمحمدی گفت: میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی برای منازل فرسوده در بافت تاریخی یک طرح قابل اجرا ارائه کند.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای با حضور مسئولین میراث فرهنگی استان و شهرستان، شهرداری و شورای شهر با اشاره به بی برنامه بودن میراث فرهنگی در بافت های تاریخی اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا، ظاهر منازل و ساختمان های ساخته شده در بافت تاریخی را سنتی و قدیمی می سازند اما داخل بنا و زیرساخت ها را کاملا مدرن و به روز می سازند.

وی افزود: مسئولین میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی با هم تعامل کنید و به خاطر مردم روی طرحی توافق کنید که در عین حفظ ظاهر سنتی و تاریخی بافت های تاریخی، بتوانند منازل خود را با مصالح مدرن و به روز نوسازی و بازسازی کنند.

دکتر میرمحمدی با اشاره به وظیفه پایگاه پژوهشی در این زمینه ها، بیان داشت: بافت های قدیمی امروزه در شهرستان میبد به معضلاتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای مردم تبدیل شده و بخش زیادی از ظرفیت خانه‌سازی جهت اسکان مردم تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که در صورت ادامه یافتن این روند از وزیر مربوطه طرح سوال خواهم کرد، افزود: طی سالهای گذشته دیده ایم و تجربه کرده ایم که بافت های تاریخی ما به سمت تخریب بیشتر رفته اند و اگر به زمین ها و بناهای فرسوده در این بافت ها جهت بازسازی و ساخت و ساز مجوز داده نشود به تخریب بیشتر این بافتها نیز کمک کرده ایم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.