افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

میرمحمدی هدف آمریکا از تعرض هوایی را خدشه‌دار کردن رابطه دوستانه ایران و سوریه دانست و گفت: دیپلماسی ایران جهت پیشگیری از اقدام غیرانسانی آمریکایی‌ها باید جدی‌تر وارد شود.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تعرض هواپیماهای جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان، گفت: اقدامی که اخیراً هواپیماهای جنگنده آمریکایی برای هواپیمایی ماهان انجام داد در راستای همان مزاحمت‌های قبلی است که هواپیماهای جنگنده اسرائیلی انجام می‌دادند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به دلایل این حرکت‌های غیرقانونی اشاره کرد و افزود: هواپیماهای آمریکایی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری، هدفشان این بود که سامانه‌های پدافند سوریه و بعضاً لبنان را با مشکل روبه‌رو سازند و با فعال شدن آن‌ها هواپیماهای مسافربری سرنگون کنند و با این رویکرد که بر اساس یک تحلیل جدی وجود دارد به دنبال این هستند که با ساقط کردن هواپیمای مسافربری، با فضای رسانه‌ای قوی خود روابط دوستانه و مستحکم بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه را خدشه‌دار کنند.

وی بابیان اینکه رابطه دوستانه و مستحکم ایران و سوریه سبب استحکام و قدرت حضور ایران در منطقه شده است افزود: این رابطه توانسته نیروی مقاومت را در منطقه تشکیل و بر قدرت آن روزبه‌روز بیفزاید و همین مسئله سبب واهمه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است.

میرمحمدی دیپلماسی جمهوری اسلامی را در جریان تعرض هواپیماهای جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی کم‌رنگ دانست و اضافه کرد: مسئولان دیپلماسی ایران باید هر چه سریع‌تر شکایت ایران را به ایکائو ارسال کنند و پیگیر آن باشند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه باید باقدرت وارد عرصه شوند و از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از تکرار این مسئله استفاده لازم را ببرند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان کشور همه باید یک‌صدا برعلیه این حرکت زشت و غیرقانونی و غیرانسانی آمریکایی‌ها موضع بگیرند افزود: خود آمریکایی‌ها هم در اظهارات ضدونقیضشان نشان می‌دهد که عقب‌نشینی کردند و مطالبی که از سوی مسئولان آمریکایی می‌بینیم، یکدیگر را تکذیب می‌کنند ولی هر چه ما موضع‌گیری جدی‌تری داشته و از ظرفیت دیپلماسی خود بهتر استفاده کنیم می‌تواند از تکرار این‌گونه موارد پیشگیری کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.