افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

سید جلیل میرمحمدی گفت: اینکه لایحه بودجه نیاز به اصلاحات جدی و اساسی دارد اجماع نظر نمایندگان استان یزد و اکثر نمایندگان مجلس است.


به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در نشست آنلاین پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد گفت: اگر بودجه واقعی و به درستی تنظیم شود هم آثار مثبت تولید در آن است هم آثار تورمی ندارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته عمدتا با کسری بودجه و به تبع آن تورم مواجه بوده ایم، اظهار داشت: در واقع دلیل تورم، کسری بودجه است، وقتی هزینه‌ها بیشتر از درآمد دولت باشد دولت مجبور به چاپ پول و به قول معروف خلق پول می‌شود که آثار این اقدام افزایش نقدینگی و تورم است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود: دولت در بودجه سال ۱۳۹۹ که سال گذشته تصویب شد حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان کسری داشت که موجب تورم افسارگسیخته شد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: سه منبع درآمد دولت عبارتند از: نفت، مالیات و فروش اموال دولت به طوری که در زمینه فروش اموال دولت بعضا اقدام به آینده فروشی می‌کند.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۳۹۹ در هر سه مورد یاد شده، هیچ کدام از پیش بینی‌های دولت برآورده نشد. این در حالی است که از هزینه‌ها نمی‌شود صرف نظر کرد و اجتناب ناپذیر است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: همین دولتی که از سه منبع درآمدش هیچ کدام را نتوانست محقق کند امسال آمده مثلا در حوزه نفت منبع درآمده را بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داده است.

میرمحمدی اضافه کرد: یعنی دولت که سال ۹۹ نتوانست مثلا یک میلیون بشکه نفت به فروش برساند در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده که بیش از دو میلیون بشکه نفت بفروشد.

وی بیان کرد: مجلس تاکید دارد که دولت باید بودجه را اصلاح کند و به مجلس برگرداند و اگر این اتفاق بیفتد و بودجه به درستی اصلاح شود تحریم‌ها کم اثر می‌شود و تورم نیز کم می‌شود.

نماینده تفت و میبد در مجلس یادآور شد: در زمینه بورس هم دولت به هشدار‌های مجلس توجهی نکرد این در حالی است که بار‌ها به مسئولین مربوطه در دولت اعلام کردیم که این مسیر بورس موجب از دست رفتن اموال مردم خواهد شد و متاسفانه شاهد بودیم که بخاطر سوعملکرد آقایان مردم متضرر شدند.

میرمحمدی تاکید کرد: امیدواریم دولت در زمینه بودجه عاقلانه عمل کند تا بتوانیم به بهترین نحو بودجه را تنظیم کنیم. اینکه لایحه بودجه نیاز به اصلاحات جدی و اساسی دارد اجماع نظر نمایندگان استان و اکثر نمایندگان مجلس است.

وی پیرامون آخرین وضعیت واکسن کرونا هم گفت: دولت و مجلس در زمینه واردات واکسن کرونا از کشور‌های مورد اطمینان اختلاف نظری ندارند. منتها مشکل بزرگی که در زمینه واردات واکسن کرونا داریم بحث تحریم است چرا که باید پول خرید واکسن از مسیر رسمی بانکی واریز شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دولت آمریکا علی رغم ادعاهایش مبنی بر عدم تحریم دارویی دارد در این زمینه هم به مردم ایران ظلم می‌کند.

میرمحمدی اظهار داشت: شروع تست انسانی واکسن کرونا در کشور از اول دی آغاز می‌شود و طبق آنچه که وعده داده شده است حداکثر تا پنج، شش ماه دیگر واکسن بطور گسترده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: البته همزمان با تولید واکسن داخلی، برای ورود واکسن از کشور‌های مورد اطمینان نیز اقدام می‌شود و رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.