افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

میرمحمدی با بیان اینکه واگذاری جزیره کیش به چین صحت ندارد، گفت: قرارداد 25 ساله با چین تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند.

سیدجلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به قرارداد 25 ساله ایران و چین، گفت: هر چیزی که در این خصوص ارائه شود تا به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسد هیچ‌گونه جایگاه اجرایی ندارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که ابتدا باید در مجلس تصویب و سپس اجرا شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واگذاری کیش یا مناطق دیگر به چین بر اساس طرح قرارداد 25 ساله اصلاً صحت ندارد، اضافه کرد: طبق بررسی‌ها و صحبت‌هایی که با دوستانمان در کمیسیون امنیت ملی داشتم هیچ‌گونه واگذاری رخ نخواهد داد و این سند راهبردی طرحی بوده که در سفر آقای لاریجانی ریاست وقت مجلس شورای اسلامی به چین در امورهای مختلف سیاسی و اقتصادی به‌صورت جامع و کامل نوشته شد.

وی با بیان اینکه این طرح همچنان در هیات دولت در حال بررسی است اضافه کرد: از اینکه امروز رادیوهای بیگانه و مخصوصاً آمریکا به‌شدت دلسوز جمهوری اسلامی و این قرارداد شده که ایران مستعمره خواهد شد، نشان‌دهنده این است که یک طرح موفقی است که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه مطمئناً طرح قرارداد 25 ساله ایران و چین بسیار موفق خواهد بود، اضافه کرد: بدون شک قراردادی نخواهیم بست که قسمتی از خاک ایران واگذار شود و همه این مسائل مطرح‌شده در این مورد کذب محض است. این طرح برنامه راهبردی است که در هیات دولت در حال بررسی و به‌محض اینکه بخواهد اجرایی شود باید تصویب مجلس شورای اسلامی را برای اجرایی شدن دریافت کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قدر مسلم مجلس شورای اسلامی در این طرح اگر بخواهد حقی از جمهوری اسلامی ضایع شود، به‌طورقطع مانع آن خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.