افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه خود با وزیر ارتباطات، گفت: صریح و شفاف پرسیدم نظارت بر فضای مجازی بر عهده کیست؟ که وزیر جواب داد «به عهده نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، دادستانی، صدا و سیما و…» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، دکتر سید جلیل میر محمدی، شب گذشته در یک نشست خبری برخط با اصحاب رسانه استان یزد به اکثر سئوالات خبرنگاران و سئوال خبرنگار «حوزه» که پرسید«مجلس چه طرحی و اقدامی در خصوص نظارت بر فضای مجازی دارد؟» پاسخ داد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شخصا یک جلسه مفصل و صریح و شفافی را با وزیر ارتباطات در زمینه نظارت بر فضای مجازی داشتم. متأسفانه او از روز اول مدعی است که «کار وزارت ارتباطات ایجاد زیرساخت ها است و نه نظارت و نه محتوا بر عهده من است و فقط و فقط بر اساس وظیفه ام زیرساخت های فضای مجازی را آماده می کنم».

میر محمدی افزود: بنده صریح و شفاف پرسیدم پس نظارت بر عهده کیست که وزیر جواب داد «به عهده نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، دادستانی، صدا و سیما و…» است.

وی با ابراز گلایه بیان کرد: کار ما در کشور این است که هر جایی گیر می کنیم و هر جا پاسخ مستدل و مستندی نداریم توپ را در زمین دیگری می اندازیم و در حوزه های دیگر هم با همین مشکل مواجه هستیم.

میر محمدی ادامه داد: در خصوص وضعیت بازار و بحث عدم نظارت بر بازار هم وقتی سراغ سازمان تعزیرات می رویم، توپ را در زمین دادگستری می اندازند و سراغ دادگستری که می رویم توپ را در زمین صنعت، معدن و تجارت می اندازند و آنان نیز توپ را به گمرگ پاس می دهند و هر مسئولی به مسئول دیگر پاس می دهد و علی رغم اینکه مجلس در خیلی از موارد ورود جدی پیدا کرده، اما کمتر موفق بوده است.

وی از تدوین طرحی در زمینه نظارت بر فضای مجازی توسط مجلس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: یک طرح پخته و با کارشناسی فنی در خصوص ساماندهی فضای مجازی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مطمئنم اگر همدلی و همراهی و هم افزایی بین مسئولین دستگاه های مختلف وجود داشته باشد حدود ۷۰ درصد این مشکلات مردم در حوزه های مختلف برطرف می شود.

میر محمدی ابراز کرد: خیلی ها با فرافکنی مواجه هستند و با این جمله که «این مسئولیت من نیست» روبرو می شویم. در فضای مجازی نیاز به همدلی و همزایی و همفکری باید وجود داشته باشد باشد تا از آثار زیانبار آن کاهش یابد.

وی در این نشست خبری سئوالات اکثر خبرنگاران را در موضوعات و حوزه های مختلف پاسخ داد و در زمینه رفع مشکلات صنفی خبرنگاران، در خواست کرد تا خبرنگاران با توجه به رصد مشکلات این قشر، طرحی را به مجلس ارائه دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.