افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر میرمحمدی در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن اشاره به ظرفیت های دو شهرستان تفت و میبد در حوزه صنایع دستی و گردشگری، حل مسائل و مشکلات دو شهرستان در این حوزه را ضروری دانست.


وی با اشاره به اینکه شهرستان تفت یکی از غنی ترین مناطق تاریخی و طبیعی استان یزد بوده، گفت: آثار و ابنیه های شهرستان که به ثبت ملی ایران رسیده 114 مورد می باشد و 7 روستا با رویکرد گردشگری در قالب روستاهای هدف گردشگری در این شهرستان تعیین شده اند.

وی افزود: حفاظت و مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری یکی از مطالبات عمده مردمی و اهالی شهر و روستاهای شهرستان تفت است و باید بر لزوم تخصیص اعتبار لازم جهت حفظ و حراست میراث فرهنگی و توسعه گردشگری این شهرستان تاکید کنیم.
اختصاص اعتبار لازم جهت حفظ، مرمت و ثبت قلعه های تاریخی فخرآباد، رشکوئیه، علی آباد پیشکوه و…، ساماندهی و مرمت کوچه باغ های تاریخی و همچنین راه اندازی پایگاه روستاهای تاریخی شیرکوه با محوریت توران پشت، شواز و اردان در شهرستان تفت و همچنین تامین اعتبار لازم جهت مرمت و بازسازی آثار و ابنیه و بافت تاریخی شهرستان میبد از جمله ساماندهی خیابان مسجد جامع شهر میبد، گذر سرپوشیده بازار تاریخی میبد و … از جمله مواردی بود که دکتر میرمحمدی در این جلسه از وزیر جهت حمایت و تخصیص اعتبار قول مساعد گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.