افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با نگران‌کننده خواندن نرخ رشد جمعیت کشور، اظهار کرد: مسئله جمعیت، یک مسئله جدی و بحران پیری، یک فاجعه قابل توجه است که باید خانواده‌ها و افراد جامعه به آن توجه کنند.

«سید جلیل میرمحمدی» عصر شنبه دوازدهم مهرماه در جمع بانوان فعال حوزه اجتماعی شهرستان میبد در سالن شهدای این شهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: نرخ رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد رسیده که یک هشدار جدیست چرا که میزان مرگ و میر در کشورمان از میزان تولد، آمار بالاتری را نشان می‌دهد.

میرمحمدی با بیان این که تک فرزندی و بالا رفتن سن ازدواج می‌تواند برای جامعه یک هشدار جدی باشد، اظهار کرد: مواجه شدن با یک جمعیت پیر و بالا رفتن سن ازدواج و مشکلات روحی و روانی تک‌فرزندی‌ها، مسائل مهمی است که خانواده‌ها باید به طور جدی به آن نگاه جامع‌تری بیندازند.

این نماینده مجلس، گفت: در شهرستان میبد که نرخ رشد جمعیت نسبت به کشور رقم بهتری دارد، تعداد فوتی‌ها با متولدین برابر است که امیدواریم با طرح ارائه شده در مجلس و تصویب آن و رفع موانع پیش رو بتوانیم به رشد جمعیت و ازدواج جوانان در سنین پایین‌تر کمک بهتری انجام دهیم.

میرمحمدی در رابطه با مشکلات بی‌حجابی، دوچرخه‌سواری بانوان و کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر و ورود مهاجرین به شهرستان میبد نیز گفت: ورود مهاجرین به شهرستان میبد یک نیاز شغلی و اقتصادی بوده است که نباید آن را نادیده گرفت بلکه باید در این زمینه کمک کرد تا بیکاری و مشکلات ناشی از آن رفع شود اما ظرفیت‌های مناسب جلسات بانوان در همه محلات میبد می‌تواند در اشاعه فرهنگ بومی و حجاب بانوان موثر باشد و هر چه این تشکل‌ها قوی‌تر باشد، فرهنگ‌سازی می‌تواند موثرتر باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: اشتغال بانوان و رونق بخشیدن به کسب و کارهای خانگی بهترین روش برای اشتغال بانوان است چرا که هم از کانون گرم خانواده جدا نیست و هم از آسیب‌های اجتماعی خارج از منزل مصون خواهد بود.

میرمحمدی در پایان تصریح کرد: حمایت‌های مالی با تسهیلات بلندمدت و ایجاد بازار فروش از طرف مسئولان و گرایش بانوان به مشاغل خانگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و هنری برای بانوان، مهمترین کمکی است که می‌توان به ایجاد و رونق مشاغل خانگی بانوان کرد.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در این جلسه به سوالات حاضرین پاسخ گفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.