افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

میرمحمدی با اشاره به کاهش قابل توجه بودجه های مهارت آموزی گفت: کمتر از یک درصد کل بودجه های آموزش در بخش مهارت آموزی صرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در نشست مجازی هفته ملی مهارت کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه خاص و معدوددانشگاهی در کشور است که به مهارت آموزشی توجه ویژه دارد.

وی افزود: در دانشگاه ها کمتر شاهد توجه به مهارت آموزی هستیم ولی در دانشگاه های فنی و حرفه ای این امر به خوبی شاهد هستیم که مهارت آموزی امری اساسی است و باید بیشتر به آن توجه کنیم.

میرمحمدی گفت: در سطح کلان کمتر از یک درصد کل بودجه های آموزش در بخش مهارت آموزی صرف می شود و این در حالی است که در برنامه ششم به ۳۰ درصد اشاره شده است .

وی افزود: دانشجویان ما بیشتر به دنبال بحث پشت میزنشینی هستند که این به دلیل نقص در سیستم آموزشی ما است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در دانشگاه ها شاهد مدت زمانی برای مهارت آموزی هستیم ولی شاهد هستیم که بیشتر اوقات دانشجویان را در این زمان رها کرده ایم و در مقابل آن نیز کلاس های تئوری را رها نمی کنیم که این باعث شده که آسیب ببینیم.

وی گفت: برنامه توسعه ششم میزان ۳۰ درصدی هزینه مهارت آموزی را الزام کرده و دانشگاه ها و دانشجویان باید این را مطالبه کنند.

میرمحمدی در پایان بیان کرد: دانشگاه های فنی و حرفه ای باید ماموریت گرا باشند تا بتوانند موفق عمل کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.