افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای نظارت روزانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در هفته آتی خبر داد و گفت که کمیسیون بهداشت در نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار افزایش تولید ماسک کودکان شده است.

دکتر سید جلیل میرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، اظهار کرد: ما در مجموع با بازگشایی مدارس منوط به اجرای دقیق و سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی مخالفتی نداریم، مشروط به این که زیرساخت‌ها آماده باشد. گلایه آن است که چرا مدارس با سرعت و بدون انجام هماهنگی‌های لازم باز شده است. به جای آنکه با این فوریت حضور دانش‌آموزان در مدارس را از ۱۵ شهریورماه اعلام می‌کردند، می‌توانستند موعد بازگشایی را به ۲۵ شهریورماه موکول کرده و در این ۱۰ روز زیرساخت‌های مدارس اعم از ضدعفونی کردن مدارس به خصوص روشویی و آبخوری‌ها و تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده را انجام دهند.
وی ادامه داد: باید قبل از بازگشایی مدارس آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و دانش‌آموزان از طریق صدا و سیما داده می‌شد نه این‌که این حجم از نگرانی در خانواده‌ها ایجاد شود. اکنون که این کار صورت گرفته، لازم است از این به بعد مدیران کل آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان بر حُسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان هم استفاده کرد تا آنها بر حسن اجرای پروتکل‌ها نظارت داشته باشند. باید از حضور معلمان با بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌هایی که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود در مدارس جلوگیری کرد. این موضوع شامل دانش آموزان هم می‌شود که برای این دسته از دانش آموزان باید زیرساخت آموزش مجازی فراهم شود.
دکتر میرمحمدی با تاکید بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و اجرای چرخشی کردن زنگ تفریح اظهار کرد: باید نظارت کافی در مدارس وجود داشته باشد تا از تجمع دانش آموزان جلوگیری شده و آنها همواره ماسک داشته باشند، سرویس‌های مدارس هم باید با رعایت فاصله اجتماعی فعالیت کنند. امیدواریم با رعایت این موارد و مراقبت‌های لازم از سوی مدیران و معلمان مدارس، دانش آموزان و اولیای آنها و همراهی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی به وجود نیاید.
وی درباره‌ی اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به صدا و سیما خواستار تولید برنامه‌هایی در قالب فیلم‌های کوتاه و انیمیشن در راستای ارتقای سطح سواد سلامت دانش آموزان شده است که این فیلم‌ها از شبکه‌های نهال و امید پخش شود. همچنین در نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید شده که باید هرچه سریع‌تر اعتباری به وزارت آموزش و پرورش برای تامین زیرساخت‌های اولیه جهت پیشگیری از شیوع بیماری در مدارس اختصاص دهند تا شاهد اجرای دقیق پروتکل‌ها باشیم.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نامه‌ای دیگر به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هم درخواست شد که صنایع تولید ماسک را نسبت به افزایش تولید ماسک کودکان ملزم کند چون در حال حاضر با کمبود ماسک کودکان در بازار روبرو هستیم که افزایش آن می‌تواند منجر به کاهش قیمت و افزایش دسترسی به ماسک کودکان شود.
میرمحمدی در پایان اظهار کرد: قرار شد کمیته‌ای مرکب از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت طی هفته آینده تشکیل شود تا به صورت روزانه از طریق روسای مراکز بهداشتی و معاونان آموزش و پرورش بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نظارت شده و شرایط را رصد کنند. البته اگر خدای ناکرده شاهد افزایش شیوع کرونا باشیم در تصمیم اتخاذ شده تجدید نظر صورت می‌گیرد ولی می‌توان با رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها از افزایش شیوع بیماری جلوگیری کرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.