افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: به عنوان مدیران بانک ها به شغل خود نگاه کارمندی نداشته باشید.

دکتر میرمحمدی در اولین نشست شورای هماهنگی بانک های استان یزد که با حضور 17 تن از روئسای بانک های استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: قبول کنید وضعیت معیشت مردم اصلا خوب نیست و و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه مطلوب نیست و قبول کنید که مردم در شرایطی سخت آزاردهنده به سر می برند که برخی از تامین حداقل های زندگی نیز محروم هستند و این موضوع را هم قبول کنید که یکی از مولفه های مهم و حیاتی و موثر در تقویت یا تضعیف اقتصاد یک کشور نیز بانک ها هستند.

وی با اشاره به نقش موثر مدیران بانک ها در بهبود فرایند بانکی و اقتصادی کشور، افزود: اگر منتظر دستور از بالا باشید و هر چه گفتند را اجرا کنید، نقش شما به جای نقش مدیری موثر به نقش یک کارمند تقلیل پیدا می کند و اگر واقعا اینگونه بوده که هر چه را دیکته کردند اعمال کردید، در گذاشتن نام مدیر بر خود باید تجدید نظر کنید.

وی با اشاره به اتکای همه بخش های صنعتی، گردشگری، تولیدی و … به تسهیلات بانکی، بیان داشت: اگر رهبری انقلاب مداوم در مورد اقتصاد تاکید می کنند و نام سال را جهش تولید می گذارند، اصلی ترین محور تحقق این شعار بانک ها هستند و متاسفانه باید اعلام کنم در تحقق این امر موفق نبوده ایم.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با صاحب نظران و متخصصین اقتصادی داخل و بیرون از مجلس گفتگو و مشورت زیادی داشته‌ام و همه آنها تقریبا این موضوع را قبول دارند که مشکلات عمده اقتصادی ما به جز تحریم به بانک ها بر می گردد.

وی ادامه داد: من نماینده دو شهرستان هستم و ده ها واحد تولیدی در این دو شهرستان غیرفعال و دارای مشکل هستند که عمده ترین مشکلات انها با همکاری بخش بانکی قابل رفع می باشد.

دکتر میرمحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع بانکداری بدون ربا اشاره کرد و تصریح کرد: اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا تنها با شرط رعایت همه مولفه های آن امکان پذیر است ولی با وجود الکترونیکی شدن جریان بانکی باز هم این موضوع درست نشده چون بخشی از قانون را گرفته و بخشی را رها کرده ایم.

وی تاکید کرد: علما و مراجع بارها و بارها از ربوی بودن بانک ها گلایه کرده اند و حتی کسی مانند آیت الله جوادی آملی در هنگام بیان این موضوع گریه می کرد؛ ربا، جنگ با خدا تعریف شده و شما به عنوان مدیر بانک های استان در این مورد مسئول هستید.

این نماینده مجلس گفت: در زمان شیوع کرونا نیز قول هایی از طرف بانک ها مبنی بر کم نکردن اقساط وام ها داده شد که متاسفانه عملی نشد و موجبات نارضایتی زیاد مردم را فراهم کرد که بنده از آقای دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طرح سوال کرده ام و از این سوال نیز کوتاه نمی آیم.

وی ادامه داد: امروزه برخی از بانک ها به عنوان مثال وام 18 درصد می دهند اما بخشی از وام را در حساب نگه می دارند که این موضوع درصد را هم بالا می برد و قطعا حرام است و یک متخصص دینی هم آن را حلال نمی داند و مراجعه بسیاری هم به ما می شود که این موضوع را حل کنیم، از شما می خواهم اگر اجازه اصلاح این معضل را ندارید نامه نگاری کنید تا رفع شود و بنده هم به عنوان نماینده مردم به جدیت پیگیر خواهم بود.

دکتر میرمحمدی گفت: نمایندگان استان یزد در مسیر رفع معضلات بانکی نیز پای کار مدیران بانک ها هستند و با ظرفیت خوبی که پای کار آمده می توانند به شما کمک کنند.

تصاویر مرتبط با خبر

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.