افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

سید جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری آنلاین با خبرنگاران با اشاره به اقدامات و فعالیت‌‌های خود در طول ۸ ماه حضور در مجلس اظهار داشت: در بدو ورود به مجلس با توجه به تجربه مدیریتی و رشته تخصصی خود به عضویت کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اصل ۹۰ در آمدم و در این کمیسیون هم مسئولیت کمیته جمعیت و کمیته ایثارگران مجلس را به عهده گرفتم. از طرفی مسئول کمیته اقتصاد سلامت و تجهیزات پزشکی و ملزومات آزمایشگاهی و با رای نمایندگان عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی شدم.

پیگیری مشکلات صنایع، معادن ،کادر درمان و آب استان
وی با اشاره به حضور فعال در حوزه انتخابیه تفت و میبد و حضور فیزیکی در اکثر روستاهای شهرستان تفت با وجود شیوع کرونا، گفت: جلسات متعددی را با مردم و مسئولان برگزار کردیم و در جلسات متعدد با وزرای بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، نفت، اقتصاد و دارایی و مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد در حوزه صنعت، معدن، وقف، قنوات و جاده کارهای زیادی انجام و اعتبارات خوبی جذب شد و پیگیری مشکلات بیمارستان ها، قنوات و موقوفه شهرستان‌های تفت و میبد، مسئولیت‌های اجتماعی برخی معادن، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی، خط دوم انتقال آب، استخدام پرستاران و کادر درمانی، تعطیلی برخی شعب بانک ملی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان، واحدهای صنعتی، مطالبات معلولین و اشتغال مددجویان در دستور کار قرار گرفت.

تصمیمات پر فراز و نشیب و متناقض ستاد ملی کرونا
میرمحمدی با تاکید بر اینکه قصد داریم با توجه به شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا در کشور دولت را به تحرک بیشتر واداریم، یادآور شد: ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی با فراز و نشیب و حتی متضاد با یکدیگر را می‌گیرد. در ستاد کرونا نمایندگانی از قوای قضاییه و مجریه و حتی نیروهای مسلح حضور دارند اما علیرغم پیگیری های انجام شده دولت با لجبازی و یکدندگی اجازه حضور نمایندگان مجلس در این ستاد را نمی‌دهد.
وی به پیگیری کمبود داروهای بیماری کرونا در استان از رئیس سازمان غذا و دارو اشاره و عنوان کرد: کشور برای مقابله با کرونا از زیرساخت های مورد نیاز برخوردار نبود و با این که ظرفیت بستری بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان تا ۵ برابر افزایش پیدا کرد اما باز هم به دلیل مراجعات زیاد مردمی به مشکل برخوردیم. تجهیزات بیمارستانی جوابگوی این حجم از بیمار نیست و در بحث اکسیژن به شدت دچار کمبود هستیم اما کادر درمان با وجود خستگی زیاد ایثارگرانه تمام تلاش خود را انجام می دهند برای همین پیگیر مشکلات پرستاران و کادر درمان هستم و معتقدم در صورتی که دولت به وعده های خود عمل کند بسیاری از مشکلات آنها مرتفع می‌‌شود.

مجتمع فولاد میبد با واگذاری‌های اشتباه ۱۲ سال تعطیل شد
نماینده تفت و میبد در مجلس با اشاره به سرمایه‌گذاری چند هزار میلیاردی مجتمع فولاد میبد خاطرنشان کرد: این مجتمع برای ظرفیت اشتغال زایی تا ۳۰۰ نفر هم پیش بینی شده بود که متاسفانه به خاطر واگذاری های اشتباهی که اتفاق افتاد از ۱۲ سال قبل تا امروز تعطیل است. در همین راستا جلساتی را با مسئولان ارشد نظام برگزار کردیم که منجر به خلع ید آقای ریخته‌گران شد و امیدواریم در آینده نزدیک به ایمیدرو یا یک شرکت خصوصی واگذار شود.

با سفر سفیران تعداد قابل توجهی از کشورها مخالفتی نداریم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بشارت یزد مبنی بر اینکه دلیل مخالفت شما با سفر سفیر انگلیس به یزد چه بود، گفت: مخالفتی را با حضور سفرای خیلی از کشورها در استان یزد نداریم و نه تنها دید منفی در این زمینه وجود ندارد بلکه نگاه ما به بخش قابل توجهی از این کشورها مثبت است. ولی باید توجه داشت در ۳۰۰ سال گذشته انگلیس جز خیانت و خباثت و محرومیت برای ما دستاوردی نداشته است. نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد، جدا شدن بحرین، تجهیز نظامی عراق و اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که سفیر این کشور صلاحیت حضور در استان یزد را ندارد.
وی اضافه کرد: به نظرم روسیه و چین اگرچه به دنبال منافع خود هستند اما نسبت به خیلی دیگر از کشورهای دیگر که با ما عناد دارند ارتباطات بهتری داشته‌اند. به خصوص در جریان تحریم های انجام شده علیه ایران همراهی خوبی داشتند.

مردم کردآباد با وعده معدن‌دار مخالفت کردند
سید جلیل میرمحمدی در خصوص ماجرای درگیری اخیر اهالی کردآباد تفت و یکی از معدن داران توضیح داد: حدود ۸۰ معدن سنگ در منطقه دهشیر و تفت وجود دارد و فقط ۸ معدن در کردآباد است که مردم نسبت به فعالیت یکی از این معادن که نزدیک روستاست مخالفت دارند. تلاش زیادی کردیم که مشکلات آنها به صورت مسالمت آمیزی حل شود و حتی بهره بردار معدن تعهد داد مسئولیت های اجتماعی خود را در حد بسیار زیادی انجام دهد اما متاسفانه مردم روستا با این موضوع مخالفت کردند.
وی افزود: نهایتاً با درگیری اتفاق افتاده، جلسه شورای تامین برگزار و مصوب شد که معدن مذکور تعطیل و به شورای معادن ارجاع شود و یک معدن جایگزین در اختیار معدن دار قرار بگیرد. البته این معدن‌دار سال‌های قبل تمامی مجوزات قانونی برای استخراج معدن را اخذ کرده است. به هرحال امیدواریم با همکاری شورای تامین و شورای معادن این مشکلات را حل کنیم.

کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ محل درآمد شهرداری ها و دهیاری ها شده است
میرمحمدی با بیان اینکه وظایف نظارتی یک نماینده مجلس در خصوص تخریب باغات تفت را انجام داده است، تصریح کرد: بخشی از این مشکل به مجموعه جهاد کشاورزی، شهرداری و دهیاریهای هر منطقه بر می گردد. متاسفانه در روستاها از کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ۹۹ سوء استفاده می‌شود و به راحتی اجازه می دهند که ساخت و سازهای غیرقانونی صورت بگیرد و با یک جریمه از تخریب باغات چشم‌پوشی می‌کنند. متاسفانه این کمیسیون‌ها به محل درآمد مجموعه شهرداری ها و دهیاری ها تبدیل شده است.
وی در توضیح اینکه مجلس تاکنون برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها چه اقداماتی انجام داده است گفت: متاسفانه این وزارتخانه به خاطر لجبازی دولت با مجلس برای ۳ ماه با سرپرست اداره می‌شد و به همین دلیل از دید نظارتی مجلس خارج و باعث تضعیف معیشت مردم و کاهش ارزش پول ملی شد.

با تایید آثار مخرب معدن دره‌زرشک قطعاً با بهره برداری آن مخالفت می کنیم
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص بهره برداری از معدن مس دره‌زرشک توضیح داد: بارها اعلام کرده‌ام که منتظر نظرات کارشناسی هستم و در حال حاضر هیچ نظر موافق یا مخالفی ندارم. تاکنون جلسات متعددی با مدیران شرکت ملی مس و همه کسانی که به نوعی با این موضوع درگیر هستند برگزار کرده‌ایم. از یک طرف با یک معدن با ذخیره عظیم مس که می‌تواند درآمد قابل توجهی را برای شهرستان تفت و استان یزد به همراه داشته باشد، روبرو هستیم و از طرفی بحث مخاطرات زیست محیطی و مخصوصاً آسیب‌هایی که می‌تواند برای منابع آبی استان ایجاد کند، مطرح می شود.
وی اضافه کرد: اما به نظرم فارغ از مسائل رسانه‌ای باید اجازه دهیم کارشناسی انجام شود چرا که مس موضوع جدیدی است و به مطالعات جدید هم نیازمند است اما نهایتا اگر ببینیم اثرات مخرب زیست محیطی و مخصوصاً تخریب منابع آبی آن خطرناک است، قطعاً مخالفت خواهیم کرد.
همچنین نماینده تفت و میبد در خصوص آخرین نظر کارشناسی و تایید اثرات مخرب معدن مس دره زرشک توسط کارشناسان وزارت نیرو در تیرماه سال جاری اظهار بی‌اطلاعی کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری از بشارت یزد مبنی بر اینکه آیا تفویض اختیار شورای معادن به استان‌ها منجر به مماشات مسئولان استانی نخواهد شد، بیان کرد: به نظر من هرچقدر حوزه اختیارات استاندار و مجموعه استان بیشتر باشد و تمرکز زدایی شود هم استقلال استان و هم قدرت تصمیم گیری برای نیازهای استان را بیشتر خواهد کرد. همچنین به دلیل این که دو نفر از نمایندگان در این شورا حضور دارند جایگاه نظارتی مجلس حفظ شده است.

افزایش حداقل یک نماینده مجلس برای استان قطعی شد
میرمحمدی با بیان اینکه افزایش حداقل یک نماینده مجلس برای استان یزد قطعی شده است، گفت: حدود ۲۰ سال است که هیچ نماینده ای به مجلس اضافه نشده و به همین دلیل الان باید ۴۰ نماینده به مجلس اضافه شود. سناریوهای مختلفی برای این موصوع نوشته شده اما کل طرح به دلیل ناآرامی هایی که در برخی از استان‌های کشور به وجود آمد کنار گذاشته شد. با این حال در حال رایزنی هستیم تا دو نماینده به نمایندگان استان اضافه شود.
وی با اشاره به تذکر رسمی در مجلس برای کیفیت نامناسب آب شهرستان تفت اذعان کرد: پس از این تذکر آب انتقالی به روستاهای تفت پیگیری شد. اینکه آب انتقالی به استان یزد از چه مسیری انجام شود مسئله جدیدی نیست که بخواهیم در مورد آن نظر بدهیم. در مجموع با هر مسیری که کارشناسان وزارت نیرو پیشنهاد دهند موافقم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.