افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر میرمحمدی گفت: ما مسئولین به خاطر کوتاهی در حوزه جمعیت و خانواده چه جوابی داریم که بدهیم؟!

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی استان یزد با اشاره به کوتاهی های صورت گرفته در حوزه جمعیت و خانواده، بیان داشت: با تصویب طرح های مختلف قرار نیست کاری را از پیش ببرد و اگر اراده ما مسئولین به این صورت باشد، قرار نیست این طرح ها به جایی برسد.

وی با اشاره به قانونی که در سال 84 نیز مصوب شده بود و روی زمین مانده، تصریح کرد: برای طرحی که در مجلس قرار است در این حوزه به قانون تبدیل شود و همه جوانب آن نیز دیده شده  و به شورای نگهبان ارجاع شده، هیچ ایراد و انتقادی از طرف دوستانی که طرح را برای مطالعه به آنها داده ایم نرسیده است.

دکتر میرمحمدی در ادامه صحبت های خود با اشاره به آلودگی های محیط زیستی در استان یزد گفت: ما با مدیریت خود در حال تضییع محیط زیست استان یزد که همان حق الناس است هستیم و این زیست بودم تنها برای ما و نسل ما نیست که هر کاری خواستیم با ان بکنیم.

وی در ادامه با ارائه آماری از گسترش صنایع آلاینده در دشت یزد اردکان، بیان داشت: ما در سال 71 حدود دویست روز طوفانی با گرد و غبار داشتیم و با زحمت هایی که کشیده شد، این میزان تا سال 81 به 65 روز رسیده، اما با روند افزایشی و عدم مدیریت، امروزه به 250 روز رسیده است.

وی با اشاره به آثار زیان بار این موضوع برای مردم و محیط زیست، ادامه داد: با دست خودمان در حال ایجاد زمینه های این موضوع بوده ایم و هستیم و با بیابان‌زائی در حال افزایش فرسایش خاک هستیم و این موضوع قطعاً عامل طبیعی نداشته است.

دکتر میرمحمدی افزود: معادنی که واگذار شده، حدود 27 هزار کیلومتر است که 68 درصد معادن رو باز را معادن شن و ماسه تشکیل داده اند، که خودش اثرات مخربی روی زیست بوم استان یزد دارد.

وی بیان داشت: به جز صنایع 6500 واحد صنعتی نیز در استان فعال هستند که هشت نوع از این صنایع ایجاد گرد و خاک می کنند، که در نتیجه 77800 هکتار زمین در معرض ریزگردهای صنعتی هستند.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با دست خودمان این معادن را واگذار کرده ایم و زمینه را برای تخریب جاده ها و محیط زیست ایجاد کرده ایم و اینها از عوامل موثر برای افزایش روزهای گرد و خاکی سال در استان بوده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.