افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

دکتر سید جلیل میرمحمدی میبدی با حضور در برنامه ” بی قاب بی نقاب “، عملکرد کادر درمان کشور را با وجود بی مهری‌های دولت بسیار درخشان توصیف کرد و گفت: ‌ای کاش دولت و در راس آن رئیس جمهور نگاه خود را تغییر می‌داد و به جای توئیت زدن، حمایت ویژه تر از وزارت بهداشت داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ وی به موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی برای درمان کشور اشاره کرد و گفت: با وجود آن که تا امروز رهبری اجازه برداشت یک میلیارد یورو را صادر کرده‌اند اما نه تنها کمتر از ۵۰ درصد آن پرداخت شده است، بلکه همین مقدار هم تنها به وزارت بهداشت تخصیص نیافته است و سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری و … نیز در لیست دریافتی‌ها بوده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، طرح تحول سلامت را در بهبود زیرساخت‌های بهداشت موثر دانست و عنوان کرد: گرچه خدمات پیش از اجرای این طرح نیز برای ارتقای سطح بیمارستان‌ها قابل توجه است اما می‌توان گفت طرح تحول موفقیت‌هایی داشته است.

وی معایب طرح تحول سلامت را برشمرد و اظهار کرد: این طرح ضمن بی توجهی به اسناد بالادستی، مصوبه‌ای در مجلس نداشت، اجرای آن خلق الساعه و ناگهانی بود، به جای تمرکز بر راه‌های پیشگیرانه، درمان محور و روش تامین منابع برای آن کاملا وابسته به دولت طراحی شده بود.

به عقیده میرمحمدی این طرح زمین خورده است و تمام افرادی که دل در گرو این دولت دارند هم به این باور رسیده‌اند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که عدالت به معنای عام و اجرایی در طرح تحول سلامت نمی‌گنجد، اظهار کرد: گرچه روح حاکم بر طرح تحول سلامت، عدالت محوری بود اما این اصل مهم میسر نشد. عدالت در برنامه پنجم و ششم توسعه و اسناد بالادستی مانند ابلاغیه سلامت رهبری دیده می‌شود.

میرمحمدی افزود: آنچه که امروز می‌توان با عنوان عدالت در درمان مردم ترویج و اجرایی کرد در قالب طرح‌های پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنمای بالینی و پرونده الکترونیک شدنی است. اگر تنها بخشی از اعتبارات هنگفتی که در طرح تحول سلامت برای درمان در نظر گرفته شده بود به این چهار طرح اختصاص می‌یافت نه تنها شاهد زمین خوردن طرح تحول نبودیم بلکه دولت می‌توانست با افتخار از عدالتی که با طرح تحول ایجاد شده است سخن بگوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.