افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد دیدگاهها : 0×
پ
پ

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین، مطالبات پرستاران را مخصوصا در زمان شیوع کرونا به صورت ویژه پیگیری کنند.

سید جلیل میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با گرامی داشت میلاد زینب کبری(س)، روز پرستار را به تمام مدافعان سلامت تبریک و تهنیت گفت و در خصوص مطالبات پرستاران به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: در چنین روزی که به نام روز پرستار نامگذاری شده فرصت را مغتنم می‌شمارم تا قسمتی از مطالبات پرستاران که بسیاری از آنها تاکنون جامه عمل نپوشیده را به گوش مسئولان و متولیان حوزه بهداشت و درمان پزشکی کشور برسانم، علی الخصوص در شرایط کرونایی که کشور بیش از هر زمان دیگر به وجود تک تک این عزیزان نیازمند است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود : طبق دستور رئیس جمهور مطالبات پرستاران باید با اولویت پرداخت شود و وعده وعیدهای استخدامی پرستاران که تاکنون در حد چند خط خبر رسانه‌ای در سرتیتر خبرها مانده مورد توجه قرار بگیرد.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلساتی با معاون رییس جمهور، وزیر بهداشت و درمان پزشکی در خصوص تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران برگزار کرد اما متاسفانه هنوز اتفاقی تا این لحظه رخ نداده است و آنچه امروزه شاهد آن هستیم برای مقابله با کرونا استخدام پرستاران با قرار داد ۸۹ روزه بود و قول داده شده که این گروه جذب شوند که با گذر از فاز اول بیماری این وعده به فراموشی سپرده شد.

وی در ادامه تاکید می‌کند: امروزه بحث استخدام پرستاران شرکتی مطرح می‌شود، چرا باید با چنین نیروی های کارآمدی که در حال حاضر در خط مقدم مقابله با ویروس کووید۱۹هستند و نقش موثری را ایفا می‌کند اینگونه رفتار کنیم؟! و به صورت شرکتی با آنها قرارداد ببندیم، حتی به این همکاران شرکتی هم وعده‌هایی از قبیل استخدام داده شده بود ولی در حد یک وعده بی‌سرانجام باقی ماند.

کمبود پرستار در بیمارستان‌ها نمایان است

وی ادامه داد: کمبود پرستار در بیمارستان‌ها بویژه بیمارستان‌های دولتی بسیار نمایان است، این کمبود نیرو باز می‌گردد به استخدام سال‌های اخیر که نیروی مورد نظر جذب وزارت بهداشت و درمان کشور نشد که با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم، استخدام پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی با استانداردهای جهانی فاصله دارد، سیاست و برنامه مدونی برای استخدام پرستاران نبوده و نیست و همچنان با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید می‌کند: با شیوع پاندمی کرونا در دنیا بسیاری از کشورها احتیاج بیشتری نسبت به نیروی فعال پرستاری پیدا کردند و بی‌توجهی مسئولان و متولیان بهداشت و درمان به نیروی پرستاری و عدم استخدام آنها عاملی بر مهاجرت بیش از هزار نیروی پرستاری به کشورهای دیگر شد که در چنین شرایطی باز نه تنها شاهد استخدام پرستاران نیستم بلکه شاهد مهاجرت آنها به کشورهای دیگر هم هستیم .

عدالت را در استخدام پرستاران رعایت کنیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نوع استخدام پرستاران به خانه ملت می‌گوید: در حال حاضر به سه صورت شرکتی ، شبه پیمانی ، پیمانی و رسمی استخدام پرستار داریم علیرغم کار یکسانی که آنها انجام می‌دهند دریافتی یکسانی ندارند که این به نوعی ترویج بی‌عدالتی در کشور است حتی ۵۰ درصدی که به نیروهای پیمانی و رسمی پرداخت شد بخش قابل توجهی از آن به پرستاران شرکتی، تبصره‌ای پرداخت نشد، باید یک نگاه عدالت محوری در دریافتی این عزیزان نظر بگیریم.

وی در ادامه یاد آور می‌کند: قانون، خدمات پرستاری را با تعرفه گذاری مصوب کرده است صرفا به دلیل بار مالی که دارد روی زمین مانده است، انتظار داریم از مسئولان وزارت بهداشت و برنامه و بودجه این موضوع را با نگاه اجرایی و عملیاتی بررسی کنند، امیدواریم وعده‌های استخدامی ۷ هزار نفر تا ۳۰ هزار نفر پرستار را در این شرایط حاد عملیاتی شود تا دلگرمی برای ادامه مسیر این مدافعان سلامت باشد.

میرمحمدی میبدی ادامه می‌دهد: در پرداخت پاداش کرونا هیچگونه دریافت متوزان و برابری در دریافتی پرستاران حاکم نبود و تفاوت بسیاری بین پرستاران شرکتی، ۸۹ روزه و دائمی بوده است، این وجه چندگانه وضعیت پرستاران یکبار برای همیشه باید حل شود، تا شاهد اختلاف و فاصله دریافتی بین پرستاران نباشیم.

استفاده بهینه از ظرفیت فنی پرستاران شود

نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان می‌کند: سهمیه ویژه‌ای برای استخدام پرستاران و سایر کادر درمانی و خدماتی که در خط مقدم مقابله با کرونا بوده‌اند، در نظر گرفته شده و قول آن را به کادر درمانی دادند ولی متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است؛ نکته حائز اهمیت دیگر این است که در حال حاضر پرستاران در حوزه‌های مختلف تخصصی آموزش می‌بینند ولی بعضاً در آن حوزه تخصصی خود به کار گرفته نمی‌شود، انتظار می‌رود در حوزه تخصصی خود مشغول به کار شوند تا از ظرفیت فنی آنان بصورت بهینه استفاده شود.

میرمحمدی تاکید می‌کند: چندین مرتبه مشکلات مربوط به پرستاران در شرایط کرونایی با حضور وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی و پرسش قرار گرفت، انشاءالله کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیر مشکلات کادر درمانی پرستاران خواهد بود تا بتوانیم آنچه شایسته این عزیزان است را مهیا می‌کنم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.